• PT4B

Splittrad

Hej!

Är en man som är gift sedan 10 år tillbaka, vi har två barn tillsammans. Tidigare har vi haft bra tillsammans, min fru gillade att ligga å mysa, pussade och kysste varandra dagligen men sedan något år tillbaka så slutade allt detta, inget smeknamn, inga pussar eller kyssar. Hon har blivit en isprinsessa. Helt kall. Helt obrydd om mina känslor. Tro nu inte att jag inte har pratat med henne om detta, men hon verkar inte bry sig alls. Hon har inte rört vid mig på över ett halvår nu. NsÄnnu mindre kysst mig. Och då har jag inte ens börjat om vårt sexliv. Inte ens då kan hon röra vid mig. Hade ett ganska ordentligt samtal om det i helgen som var. Då säger hon att hon älskar mig och vill leva resten av sitt liv med mig. Detta sårade mig otroligt mycket och jag kan säga att jag grät mig till sömns den kvällen. Inte ens då kunde hon trösta mig utan vände sig om i sängen och somnade. Känner just nu att jag struntar i sexet, vill känna mig bekräftad, sedd, omtyckt av min fru.

Hon har inte sagt något till mig som handlar om mig. Jo att jag lagade en god middag men det är inte det jag gör jag vill få komplimang om utan att jag är jag. Vill känna mig älskad inte äcklad av min fru.

Som sagt känner mig otroligt splittrad över detta... tycker dock inte bara man slänger 15 år tillsammans över axeln och går vidare.

• Svar på tråden Splittrad
  • Rosestad

Tror de blir svårt att försöka få henne att göra en helvändning men pröva kanske parterapi ?

• PT4B

Nja en helomvändnig tror jag blir svårt men det vore ju trevlig om hon försökte lite iaf.

• PT4B

Nä å man känner sig jäkligt manlig när det blir så... det känslomässiga självförtroendet är verkligen på topp...

• PT4B

Nä å man känner sig jäkligt manlig när det blir så... det känslomässiga självförtroendet är verkligen på topp...

• LinnHeltEnkelt

Jag har dessvärre inga bra tips eller råd.

Kan bara tala utifrån mig själv och hade jag betett mig så hade det berott på att kärleken blivit utbytt mot tryggheten i att befinna sig i en relation och man känner ingen större anledning till att egentligen behöva vårda den för att relationen finns ändå där.

• PT4B

Förstår hur du menar... hon tar mig för givet helt enkelt. Grejer är att hon säger att hon inte gör det, men hennes handlingar säger anorlunda. Så där av rubriken "splittrad". Hur kan man säga en sak och sen göra precis tvärtom...

• LinnHeltEnkelt

Det är väl ett ganska vanligt förekommande fenomen att säga en sak men göra en annan?

Men tycker hon inte att er relation blivit annorlunda?

Eller är allt som vanligt enligt henne?

• PT4B

Klart ett förhållande förändras efter nästan 15 år tillsammans. Fick igår höra klassikern. Det är inte du det är jag. Kändes som jag hamnade i en såpopera.

• PT4B

Hehe.. jo den var lite knepig. Bara det att detta börjar bli väldigt jobbigt. Känner att hon vill inte detta. Känner mig känslomässigt ensam. Det enda vi delar är ett hem. Vi har inget liv tillsammans.

• PT4B

Tankar.. jo just nu snurrar 75 000 tankar i huvudet samtidigt. Ch lika många känslor. Just nu känner jag bara att jag vill känna mig älskad. Eller det räcker med omtyckt.

• PT4B

Japp. Känns som att det är bara jag som jobbar på vårt förhållande. Man har så många tankar och känslor så jag vet inte vad jag känner eller tänker.

• LinnHeltEnkelt

Kan förstå det. Jag skulle inte vilja befinna mig i din situation.

Kan tänka Mig Att man blir ganska desperat efter en längre tid utan någon respons på det man försöker få sin partner att förstå.

• PT4B

Jo och man blir ganska paranoid. Har hon någon annan?

• PT4B

Det har jag gjort. Men hon säger att hon inte har någon annan. Har dock inte frågat om hon har haft någon annan tidigare.

Svar på tråden Splittrad