Måste man avstå från....Jag
Nu har jag läst igenom lite till och ska försöka svara alla så bra jag kan...
Portionstorlekarna ja, ja det är möjligt att jag äter för mycket när jag äter pasta. Jag älskar pasta. Däremot när jag äter potatis eller ris (som jag äter välidgt sällan då jag inte gillar ris så mycket) då äter jag inte mycket av det. 1,5 - 2 normalstora potatisar borde väl vara helt ok eller?
Jag måste alltid på veckorna äta två frukostar, vilket inte är så bra kanske. Men jag går upp ca 5 på morgonen, jag har 1 timmes resväg till jobbet och jag börjar jobba kl 7. Sen har vi frukost på jobbet kl 9. Så jag måste äta nåt innan jag åker på morgonen, sen måste jag ju äta en frukost till kl 9 för sen är det inte lunch förrän kl 12. Så det är jättesvårt att veta vad jag ska äta på frukostarna. Jag äter mest macka och yoghurt.
LCHF, jag tror inte på det och jag mådde inte bra av det. Det kändes inte bra att äta all den feta maten.
När det gäller träning, jag funderar på att börja springa lite nu på vårkanten. Men jag trivs med styrketräningen och många säger att det är ett bra sätt att bränna fett då muskler bränner lite hela tiden.
Om jag inte ska äta så mycket potatis/pasta och ris...vad ska jag då äta. Sallad känns kallt just nu på vintern. Vill ha i mig varm mat...
Ge mig gärna tips på vad jag kan äta
Jag äter ingen frukost alls. Jag går hemifrån kvart över sex och äter lunch klockan 12, sedan äter jag middag vid halv sju. Jag har vant mig vid att inte äta mer och om jag blir hungrig dricker jag te.
De dagar jag tränar brukar jag äta en banan vid tre för att ha tillräckligt med energi.