• bbbb7719

Att byta yrke o börja plugga + 35 ?

Hej!
    Skulle vilja höra med er som gjort det valet, hur har det känts? Är ni nöjda? Blev det som ni tänkt er?

jag är snart 38 år, har setat vid ett skrivbord i hela mitt liv, o känner nu att jag vill göra nåt HELT ANNAT.

Jag vill jobba med människor, känna att jag GER nåt.
    Funderar på att plugga till undersköterska till hösten.

Samtidigt känns det så stort, så läskigt att ta steget, o ändå så spännande o kul !! Det negativa är ju ekonomin, dels under studietiden o även så ger ju det yrket ingen större inkomst, men samtidigt är det ju mycket mer värt att må bra varje dag i sitt yrke än att ha några tusenlappar mer i plånboken,,, faktiskt.

Men skulle vilja höra andra som tagit detta steg, få lite pepp !

• Svar på tråden Att byta yrke o börja plugga + 35 ?
  • Eulalia

Jag började plugga när jag var 35, efter att ha arbetat som undersköterska i ungefär 15 år. Ångrar det inte en sekund!!! Fick dessutom mersmak och kommer nu till hösten påbörja nya studier för att även ta en magisterexamen och eventuellt en masterexamen efter det. Fast denna gång kommer jag att arbeta samtidigt som jag pluggar. Kan erkänna att det varit tufft flera gånger ekonomiskt, men man vet ju att det är under en begränsad period och det är helt klart värt det. Mitt råd till dig är att känna efter vad du vill göra och sedan söka till högskola/universitet. Det är både roligare och friare än att läsa på gymnasienivå. Så kör på, risken är alldeles för stor att du senare ångrar att du aldrig vågade ta steget!

• Solgåva

Jag började plugga i höstas och jag fyller 40 i år! Ångrar det inte för en sekund och har tvärtemot fått blodad tand . Jag läser en YH utbildning mot det yrke jag siktar mot men hade jag hittat något på universitetet som känts som -wow, det här skulle jag vilja göra så hade jag definitivt inte tvekat att hoppa på en 3-4 årig utbildning där trots att man kanske får hålla igen lite på ekonomin! Jag säger go for it!

• dawn

Hej!
    Här är en 41 ung kvinna som vill börja på högskolan Glad. Jag har en lång utbildning bakom mig och har inte lyckats få fast jobb i flera år.Just nu är jag arbetslös/arbetssökande med mycket liten chans att få jobb som jag är utbildad för.

Svar på tråden Att byta yrke o börja plugga + 35 ?