myom polyp muskelknut??
Jag vill också veta... Har precis fått veta att jag har ens stor myom som de ska ta bort eftersom jag inte blivit gravid... Skulle vilja om du vill berätta hur operationen är också när du gjort din...
Jag vill också veta... Har precis fått veta att jag har ens stor myom som de ska ta bort eftersom jag inte blivit gravid... Skulle vilja om du vill berätta hur operationen är också när du gjort din...
Hej! Ja det får du jätte gärna göra. ???? Ska äta esmya i tre månader först nu och sen operation om den är tillräckligt liten, så jag har ett tag kvar. Jag har försökt blivit gravid i tre och ett halvt år, min sambo har barn sen tidigare. Har inte haft ett missfall, utan mensen som kommer som en klocka varenda månad. Påbörjade i dec en fertilitets utredning, därför de hitta myomet. Jag är också rädd för ärrbildning. Men å andra sidan har jag ju inte lyckats bli gravid så jag har ju inget att förlora... Läser man om myom så är det otroligt vanligt verkar det som, men jag har aldrig hört någon i min närhet prata om det. Man skulle vilja veta om folk lyckas bli gravida efter borttagning!? Oj vart långt det här men det snurrar ju i huvudet... ????
Det ska vara !!!! Tecken och inte frågetecken! Vill ju jätte gärna höra hur din operation var! ????
Ja min är stor, min är 7 cm. De har inte hittat nå annat fel än just den så de hoppas att de löser sig när den är borta. Men mer än så har de inte sagt. Så man undrar hur stor procent av de som tar bort den faktiskt lyckats... Drygt m tabletterna bara som ska skicka mig en bit åt klimakteriet så den krymper.... Känns spännande! ???? jag har fruktansvärt ont i magen å ben när jag har mens och sen har jag lite ont hela tiden i magen... Men det har jag trott varit att man är stressad eller nåt förut. Jag håller tummarna att det löser sig för dig efter operationen! ???? Har de sagt hur länge du ska va sjukskriven efteråt?
Jaha nu kom jag på att jag inte kunna använda en vanlig smiley för då blir det en massa frågetecken!!! Hahaha
Skönt att du får en skrapning, tror inte det blir så enkelt för mig! ja vi håller tummarna att vi båda blir gravida! Men ***** muskelknut!!!!
Men va kul att fler ville berätta!!! Låter ju faktiskt som att allt kan lösa sig å att vi inte behöver va oroliga! men till dig AYv vad hade u för hormonbehandling, jag äter esmya å jag ärrrrr såååå trött.... Å hur gick operationen för dig frestelsen??
Å en fråga till dig emjh hur var det att göra magnet röntgen? för det ska jag göra snart...
Ja jag gjorde min röntgen i veckan, hade med mig egen musik men tyckte det var lika hemskt ändå! Till er som har blivit opererade: jag har ju aldrig blivit sövd aldrig legat på sjukhus, vad ska jag vänta mig? Efter operationen klarar man att gå på toa själv? Ja det låter lite löjligt men jag vill veta hur ont har man och hur mycket klarar man själv sen? Jag är ju van att vara självständig så det här med att vara beroende av andra känns sådär.... Hua....