• Anonym (fundersam)

Är det fortfarande synd om tiggarna?

www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/konflikt-nar-tiggare-atervande-till-gnosjo

Trots att de fick med sig mer pengar än som behövdes för att klara sig över vintern så är tiggarna alltså tillbaka i gnosjö. Och dessutom är de i konflikt med människorna som tidigare hjälpt dem. Är det rätt av dem? Är det fortfarande synd om romerna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-14 12:08
    Jag har lagt till bilden på brevet som en av initiativtagarna till hjälpen har skrivi.

• Svar på tråden Är det fortfarande synd om tiggarna?
  • Anonym (Arg)

Fy vad arg jag blev efter att jag läst och sett klippen!

Vilken jäkla fräckhet att kräva pengar och förvänta sig att de ska få mer. Och att säga att de känner sig lurade!

• Anonym (fundersam)

Det hela har utvecklats till ett ganska stort drama. Och det skär i hjärtat att de som tidigare hjälpt dem nu behövt kontakta polisen pga alla hot. Jag undrar bara om de som hela tiden försvarat tiggarna fortfarande gör det? Är det synd om dem fortfarande? Eller var drar man gränsen till att det blir girighet?

• Donum

Jag säger som jag har sagt tidigare:

Tycker man att livet som tiggare verkar lyxigt, varför inte börja tigga själv?

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (fundersam)
    Donum skrev 2015-02-14 07:01:20 följande:

Jag säger som jag har sagt tidigare:

Tycker man att livet som tiggare verkar lyxigt, varför inte börja tigga själv?

Väldigt dåligt argument. Jag tycker att det verkar lyxigt att vara affärsman, men jag gör det inte ändå. Tycker du inte att de är giriga?
  • Donum
    Anonym (fundersam) skrev 2015-02-14 07:15:37 följande:

Väldigt dåligt argument. Jag tycker att det verkar lyxigt att vara affärsman, men jag gör det inte ändå. Tycker du inte att de är giriga?

Varför gör du inte det då?

Jag känner dem inte och jag bryr mig inte om de är "giriga" eller ej. Jag har så otroligt mycket bättre levnadsvillkor att det inte bekommer mig. Om du känner att du har sämre levnadsvillkor än de som tigger, varför tigger du inte själv?
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum

Jag känner dem inte och jag bryr mig inte om de är "giriga" eller ej. Jag har så otroligt mycket bättre levnadsvillkor att det inte bekommer mig. Om du känner att du har sämre levnadsvillkor än de som tigger, varför tigger du inte själv?
  • Anonym (***)
    Jag tycker fd VD:n på SCAär girig.
  • helene 355
    Anonym (***) skrev 2015-02-14 07:35:49 följande:
    Jag tycker fd VD:n på SCAär girig.
    jag tycker min sambo är girig som tog första timmen pojken vaknade som sin sovmorgonstimme och jag får vänta en timme på sova en extra stund 
  • The Fugly
    Donum skrev 2015-02-14 07:26:35 följande:

• Donum
    Anonym (inte längre) skrev 2015-02-14 08:26:26 följande:

Ge du pengar till dom? Vad skulle du säga om dom kom tillbaka till dig och krävde dig på mer?

Annars så nej, det flugan verkar passera nu när det i vanlig ordning blev bara för mycket.

Igår när jag skulle ta tåget och stod i en mindre folkmassa kom det en sån och började vifta med en tom mugg.

Under tiden andra låtsades som om det regnar gav jag han fingret, ren reflex då jag lysnade på musik, såg inte han komma och fick muggen uppkörd i näsan.

Otroligt nog, började dom flesta skratta, folk har fått nock, snyltarna har inte mycket kvar att hämta nu, hoppas jag i alla fall.

Jävla pack säger jag bara.

Varför bekommer det dig om någon annan tigger?
Svar på tråden Är det fortfarande synd om tiggarna?