• Anonym (Bo utanför)

Har bott på Södermalm hela mitt liv . Men nu har man barn och livet ser annorlunda ut. vart är bäst att bo. Västertorp vs Bagarmossen!!!

Hej är en riktig Södermalmare som bott på Söder i 40 år. Har barn i dag och vill ta mig utanför. Är nyfiken på Västertorp/ Kransen/ Bagarmossen.Men vart ska man bo? Svara gärna.

• Svar på tråden Har bott på Södermalm hela mitt liv . Men nu har man barn och livet ser annorlunda ut. vart är bäst att bo. Västertorp vs Bagarmossen!!!
  • Mrs Green

Jag skulle inte flytta så långt... Men typ Hammarbyhöjden, Årsta, Kärrtorp, Blåsut, Björkhagen. Har själv flyttat från söder efter många år och tycker att de här närförorterna har allt :) Andra sidan är förstås också helt ok, Gröndal, Kransen, Aspudden....

• Anonym (Sibirien)

Själv har jag bott i Vasastan hela mitt liv. Men när jag blev gravid så fick jag nån instinktiv känsla av att fly storstan - fly Sthlm helt och hållet. Jag minns att jag gick på Valhallavägen på morgonen, - tungt trafikerad och bilar, bussar och lastbilar bara kräktes ut avgaser. DÅ bestämde jag mig för att den staden INTE var något för ett barn att växa upp i.

Jag flyttade långt bort till en liten stad som inte har någon trafik mitt i stadskärnan.

Nu har vi renare luft, blåare himmel, grönare skog, rent vatten och en fantastisk gemensamt med övriga stadsbor.

Vi har dock kvar en lägenhet i Sthlm, för att ha någonstans att bo när vi hälsar på släkt och vänner. Efter en vecka i Sthlm så vill jag bara HEM till min lilla, gemytliga stad. Slippa stressen, oväsen, avgaser, osv, osv, osv.

Så mitt tips är att om du ändå ska lämna innerstan, gör det stort då.

Har ni möjlighet så kanske ni kan ha kvar en lägenhet i innerstan, för att alltid ha "en fot kvar", så att säga.

• Anonym (Sibirien)

Fantastisk GEMENSKAP, skulle det stå.

• Presidentens son

Jag tycker att alla människor som bor på Södermalm är flummiga och bohemer av sig! Jag ser helst att södermalmsbor bor kvar på Södermalm så att flummeriet och bohemeriet inte sprids på andra platser i Sverige. Tack på förhand.

Pengar växer på träd
  • Anonym (Sibirien)
    Presidentens son skrev 2015-02-14 09:03:20 följande:

Jag tycker att alla människor som bor på Södermalm är flummiga och bohemer av sig! Jag ser helst att södermalmsbor bor kvar på Södermalm så att flummeriet och bohemeriet inte sprids på andra platser i Sverige. Tack på förhand.

Så var det ju mycket förr. Men när priserna drog iväg även där, så har det blandats upp med många nyrikingar.
  • Presidentens son
    Anonym (Sibirien) skrev 2015-02-14 09:06:34 följande:

Så var det ju mycket förr. Men när priserna drog iväg även där, så har det blandats upp med många nyrikingar.

Dessa nyrikingar smittas av den flummiga och bohemiska andan på Södermalm.
    Pengar växer på träd
  • Anonym (Sibirien)
    Presidentens son skrev 2015-02-14 09:09:39 följande:

Dessa nyrikingar smittas av den flummiga och bohemiska andan på Södermalm.

Bättre det, än tvärt om iaf.
  • Presidentens son
    Anonym (Sibirien) skrev 2015-02-14 09:11:39 följande:

Bättre det, än tvärt om iaf.

Jag tycker dessa är konstiga. När jag brukar vara på söder så ser man folk som cyklar på konstiga cyklar man aldrig sett i hela sitt liv, folk med konstiga kläder, konstigt hår, stora glasögon, och allmänt flummiga och pårökta. Ibland ser man dem sola på trottoarkanten..... Allt detta konstiga beteende bara för att de bor på söder.
    Pengar växer på träd
  • Anonym (Sibirien)
    Presidentens son skrev 2015-02-14 09:27:04 följande:

Jag tycker dessa är konstiga. När jag brukar vara på söder så ser man folk som cyklar på konstiga cyklar man aldrig sett i hela sitt liv, folk med konstiga kläder, konstigt hår, stora glasögon, och allmänt flummiga och pårökta. Ibland ser man dem sola på trottoarkanten..... Allt detta konstiga beteende bara för att de bor på söder.

Lär ju inte vara de som bor där, utan snarare de som drar sig dit för att Söder har många halvflummiga ställen, barer och restauranger utan dresscode, osv.
  • Presidentens son
    Anonym (Sibirien) skrev 2015-02-14 09:31:30 följande:

Lär ju inte vara de som bor där, utan snarare de som drar sig dit för att Söder har många halvflummiga ställen, barer och restauranger utan dresscode, osv.

Oavsett vad så är söder flummigt. Och flummigheten måste ha kommit från någonstans. Den enda förklaringen är att den kommit från invånarna. De som drar sig dit är bara bra, då slipper man den på övriga Stockholms gator.
    Pengar växer på träd
  • Anonym (Sibirien)
    Presidentens son skrev 2015-02-14 09:46:20 följande:

Oavsett vad så är söder flummigt. Och flummigheten måste ha kommit från någonstans. Den enda förklaringen är att den kommit från invånarna. De som drar sig dit är bara bra, då slipper man den på övriga Stockholms gator.

Hur är folket i Vasastan - kring Sibirien?
  • Anonym (Grabben brevid)
    Kqarl skrev 2015-02-14 07:42:44 följande:

Bo kvar på Söder. Varför byta ner sig?

Precis, bo kvar på söder du. Varför inte i närheten av Tanto? 
  • Presidentens son
    Anonym (Sibirien) skrev 2015-02-14 09:47:50 följande:

Hur är folket i Vasastan - kring Sibirien?

Jag bor i Solna. Jag vill inte bo i innerstan, förutom Kungsholmen (men inte fridhemsplan!) för där kan jag tänka mig bo.
    Pengar växer på träd
  • Anonym (Grabben brevid)
    Presidentens son skrev 2015-02-14 10:20:55 följande:
    Jag bor i Solna. Jag vill inte bo i innerstan, förutom Kungsholmen (men inte fridhemsplan!) för där kan jag tänka mig bo.
    Varför inte? Det är ju klockrent att bo vid fridhemsplan. Men, det är ju dyrt, kanske det som är ditt problem.
  • Presidentens son
    Anonym (Grabben brevid) skrev 2015-02-14 10:33:45 följande:

Varför inte? Det är ju klockrent att bo vid fridhemsplan. Men, det är ju dyrt, kanske det som är ditt problem.

Ehh...nej jag bryr mig inte om priset. Jag sa ju jag kan tänka mig Kungsholmen, då borde väl det innebära att priset inte spelar någon roll med tanke på att hela Kungsholmen är dyrt. Jag gillar Statshagen på Kungsholmen, men även norrmälaratrand (vilket i och för sig sträcker sig till fridhemsplan).

För övrigt trivs jag i Solna, och såvida jag inte hittar något bra på Kungsholmen som verkligen motsvarar min smak så finns det ingen anledning att flytta.

Var bor du då och hur stor bor du?
    Pengar växer på träd
  • Anonym (n)

Kransen o Hägersten är jättebra för barnfamiljer. :)

Svar på tråden Har bott på Södermalm hela mitt liv . Men nu har man barn och livet ser annorlunda ut. vart är bäst att bo. Västertorp vs Bagarmossen!!!