Charter i den bemärkelsen som kan bokas via Ving, Fritidsresor mfl, där ett särskilt chartrat plan flyger gästerna till ett resmål, där hotell, transfer o flyg har bokats i ett o samma paket finns ju inte till storstäder som Paris. Dock kan du ju boka hotell o flyg i samma bokning - men det är dels reguljärflyg man åker, samt att man spenderar tiden på resmålet på egen hand - det finns mao inga reseledare på plats.
Jag brukar söka flygpriser på www.reseguiden.se och sen bokar jag oftast hotell via www.sembo.se eller www.booking.com. Men de flesta researrangörer säljer ju numer även cityresor, tex Apollo, Ving, Airtours osv. Annars finns ju både Sembo, Ticket o diverse nätresebyråer - ett tips är att leta runt lite!
Jag o mina två barn var i Paris för första gången i somras o vi åker tillbaka igen denna sommar. Vi bokade flyg via Ticket o boende via Sembo. Inga problem att ta sig runt i Paris o inga stora problem att göra sig förstådd utan franska heller - allt går bara man är öppensinnad o artig o trevlig tycker jag