• Anonym (Mini)

Hypokondriker tråden

Finns det fler än mig som är hypokondriker där ute? Jag tänkte att vi kunde ha en egen tråd där vi kan stötta varandra när det är som värst och skratta åt våra åkommor när vi har bra perioder.
    Jag har varit hypokondriker så länge jag kan minnas, har haft alla möjliga sjukdomar och sprungit hos läkare titt som tätt. För nåt år sedan utvecklade jag "läkarskräck" och sjukhusskräck och går därför inte till läkaren om jag verkligen inte måste Alltså min hypokondri har blivit en fobi, jag vågar inte gå till läkaren för jag är rädd för att få dödsbeskedet.

Just nu är jag inne i en dålig period, lider av ångest och hypokondri. Mina sjukdomar just nu är hjärntumör (en favorit) och leukemi. Jag vet att jag med största sannolikhet inte har nåt av det men ni andra hypokondriker vet hur det är.

Hoppas jag inte är ensam!

• Svar på tråden Hypokondriker tråden
  • Isa med Flisan

Glömde att tala om att jag fick en remiss till en psykolog också

• Tuss 1981

jag tog upp det med min läkare när jag var på VC för mina lymfkörtlar så hon skrev ut medicin som jag tyvärr känner inte gör någon verkan utom att göra mig trött. tankarna och ångesten finns där ändå.

jag ska dit igen den 27 för lymkörtlarna igen (som jag skrivit innan så går jag på koll eftersom de inte försvinner) och ska nu ta upp min hypokondri igen.
    det är en månad sedan jag var där sist och denna månaden har varit ett rent helvete av panik, oro, ångest, mm.

när jag sen har några klara stunder under dagen så inser ajg att det är hypokondrin som gör att jag reagerar som jag gör. men så fort tankarna kommer igen så känns allt så äkta igen och inget kan få mig att tro att jag inte kommer dö (eller min dotter, eller min man osv)

min chefs man som inte alls var gammal dog för 2 år sedan. de hade gått och lagt sig som vanligt på kvällen och så när hon vaknade på morgonen var han död.
    detta har gjort mig fruktansvärt rädd. nu är jag livrädd för att gå och lägga mig och mina tankar är alltid, tänk om jag inte vaknar igen. och genom hela nätterna ligger ajg sedan 2 år tillbaka och puttar o petar på min man för att se att han lever. så fort han sover måste jag dit och putta på honom. skitjobbigt.

vi har sänglarm till min dotter som kollar andningen men trotts detta kan jag springa o kolla henne med.

//Tuss
  • Nitagirl

Brukar ni känna av hjärtklappning ofta?ojämn puls?
    jag kan vakna ut av det på natten...kanske beror på stress?
    jobbigt ialf.

• Tuss 1981
    Nitagirl skrev 2006-04-23 21:56:18 följande:
    Brukar ni känna av hjärtklappning ofta?ojämn puls?jag kan vakna ut av det på natten...kanske beror på stress?jobbigt ialf.
    ja ajg har haft de de sista veckorna. även att det blir sånt hårt tryck i hela bröstkorgen at minsta nadetag gör så fruktansvärt ont. det är därför jag "vet" att jag haft hjärtinfarkter flera gånger nu
    //Tuss
  • Allies

Vad skönt att du mår lite bättre Isa! Hoppas att du får komma till en psykolog också

Eftersom jag inte har några barn vet jag inte om dödångesten blir värre. Men själv har jag en väldig dödångest, trots att jag inte har barn....

• Lilla Linnéa

Nitagirl, jag har också känt av konstigheter med hjärtat. Ibland får jag jätte hög puls så det känns som att man sprungit ett maratonlopp.

• Lilla Linnéa

Nitagirl, glömde skriva att jag även känt av ojämn puls. Jätte obehagligt!

• Nitagirl

okej...(skönt att man inte e ensam om det)...då kanske det inte e nåt fel i vår ahjärtan utan..ångest...
    har haft frossa i flera dagar nu,trött...uttmattad helt enkelt
    blivit dumpad precis,vart tvungen o sluta skolan,uska utbildning.pga att jag inte har nån hjälp med min son,när han är sjuk...det e väl för mycket just nu...
    vet inte vad jag ska göra bara???

• Isa med Flisan

Nitagirl - Jag har också väldig hjärtklappning Det är skitjobbigt men det är säkert inget farligt utan beror på ångest och stress.

Allies - Har inte zoloften hjälpt alls mot ångesten? Jag tycker så synd om oss hypokondriker som inte kan få njuta av livet och ta dagarna som dom kommer

Kram

Svar på tråden Hypokondriker tråden