Ess skrev 2015-02-24 17:17:44 följande:
Jag undrar om inte många föräldrar felaktigt tror att det är enklare att ge sig in i ett förhållande med en barnlös person. Man behöver inte va någon Einstein för att inse att det kräver en del att tussa ihop barn sen innan, enas om regler, vart man ska bo osv.
En barnlös person är ju inte bunden av att barnet ska träffa/växelvis boende med sin andra förälder. Föräldern tror nog att det bara är att hala in och sen ska partnern finna sig tillrätta utan att barnen och föräldern själv ska behöva göra några uppoffringar.
En barnlös person har som regel ett eget liv och sitter inte hemma om kvällarna som en förälder med mindre barn ändå gör. Det blir automatiskt en större uppoffring för en barnlös att passa barnen, än vad det är för en förälder som ändå är hemma med sina egna barn.
För min egen del är det precis tvärtom.
Sedan jag fick barn har jag och aldrig och kommer aldrig välja en barnfr partner!
Barnfria har ingen aning om vad det innebär att vara förälder, vilket ansvar man har, att barnets behov alltid går först (vid behov) o.s.v.
Fattar inte varför föräldrar väljer barnfria partners?