Brumma skrev 2015-02-19 09:58:26 följande:
Du citerade BioBonus när hon skrev "Jag är inte alltid välkommen hos mina föräldrar, för ibland passar det inte om de har andra planer. Känner inget särskilt inför det faktiskt utan ser det som fullt normalt, då får jag ju komma en annan dag... "
Ditt svar var att dina barn alltid är välkomna bla bla bla MEN - "Ett undantag finns och det är om vi har planerat något speciellt, d kan vi säga att den och den dagen vill vi helst vara ensamna, det köper de festa ungar faktiskt."
Vilket ju nästan var på pricken vad biobonus skrev i inlägget du citerade.
Så - vad är skillnaden? Eftersom du nu kände dig tvungen att påpeka att det var en helt annan sak när du sedan skrev exakt SAMMA sak?
Och ja. Med tanke på att du faktiskt citerade ngn får man väl anta att svaret var riktat till just den person du citerade och inte TS enbart.
Precis som du säger så brukar man citera dem man vill svara..
Jag svarade i det första jag skrev, det var riktat till henne sen gjorde jag radbrytningar, flera stycken, de visar att man sen svara allmänt, sånt var i vilket fall självklart här på FL tidigare så jag gjorde så

BioBonus skrev 2015-02-19 10:05:41 följande:
Men det är ju en helt annan sak om barnen bor heltid.... Då har de ju bara ett hem, och bor inte växelvis vilket är det den här diskussionen handlar om...
Det är väl klart att jag inte kör iväg mina barn på den vecka som de ska bo hos mig. Jag "kör inte iväg dem"på deras pappas vecka heller, om det inte är så att vi har annat inplanerat eller att deras pappa vill att de ska vara hos honom.
Jag var nog lite otydlig här, de skulle egentligen bo var annan vecka men de valde att vara hos oss på heltid så gott som och var hos mamma när de kände för det, ca fyra-fem dagar i månaden. De var mellan 14-17 år och jag tog aldrig upp det med dem utan tänkte att det finns nog någon anledning till att de hänger mer här.