• Superpappa

Hur ser ni på detta? (Styvförälder).

Anonym (,,,) skrev 2015-02-19 18:01:56 följande:
    Fortsätt att curla sönder dina barn du så ska du få se på vidrigheter om några år. Fast du kanske blir lycklig av att få sopa så rent framför dom att de blir grönsaker som går under vid minsta lilla motgång i livet som vuxna..
    Jag curlar inte mitt barn. Hon handlar och lagar mat här hemma en gång i veckan, hon tvättar all sin tvätt, sina sängkläder, handdukar, osv.
  • Superpappa
    Ess skrev 2015-02-19 17:57:25 följande:
    Vad mig anbelangar så kan föräldern behålla sina barn för sig själv, jag vill nämligen inte ha dem.
    Varför skulle dom då komma om deras pappa inte var hemma?
    You are nasty. Kräks
  • Superpappa
    Ess skrev 2015-02-19 18:08:02 följande:
    Att behöva dras med andras ungar är betydligt värre.
    Din kille borde lämna dig. Man han är väl inte man nog att göra det. Jävla toffel.
  • Superpappa
    Anonym (,,,) skrev 2015-02-19 18:14:01 följande:
    Lova istället att du är man nog att inte pracka på ngn stackars oskyldig kvinna dina barn..
    Hon har en BONUSmamma redan.
  • Superpappa
    Anonym (,,,) skrev 2015-02-19 18:19:39 följande:
    Hon har mitt medlidande..
    Hon älskar dottern som om hon vore hennes egen. Hon har varit en del i hennes liv sedan 7 års ålder.
  • Superpappa
    Anonym (,,,) skrev 2015-02-19 18:34:39 följande:
    Haha tror du ja. 100% av alla bonusmorsor jag frågat skulle aldrig göra om det..
    Då skulle hon väl ha lämnat oss, eller iaf yttrat en åsikt under dessa sju år som hon levt ihop med oss?

Hon har tagit hand om alla läggningar, pyssel, julklappsshopping - allting, sedan hon kom in i dotterns liv.
    Nu när dottern är 14 år så är de som best buddies. De fikar tillsammans, går på bio tillsammans, sitter och pratar killar tillsammans, osv.
  • Superpappa
    Påven Johanna skrev 2015-02-19 18:51:16 följande:
    Ja, det är ju konstigt åt andra hållet tycker jag. Vad har du gjort under alla dessa år då? 

Skulle det vara mellanslag mellan Super och pappa i ditt nick kanske? För det nick du har nu lever du väl ändå inte upp till om du lämnade över allt det där rörande din dotter till din nya kvinna? 
    Anonym (,,,) skrev 2015-02-19 18:34:39 följande:
    Haha tror du ja. 100% av alla bonusmorsor jag frågat skulle aldrig göra om det..
    Jag älskar i alla fall mina bonusbarn högt. Hjärta
    Så du menar att det jag rabblade upp, är allt som finns i ett barns liv?
    Du är ju bara för mycket.
    Min dotter är även min bästa vän. Hon kommer även till mig med frågor och råd. Även jag går på bio med henne.
    När hon var liten var det endast min sambo som fick natta henne. Pyssel var aldrig min starka sida och dottern märkte snabbt hur kass och tråkig jag var på det, jämfört med sambon.
    Jag har lärt dottern att tvätta, städa, laga mat - framförallt, meka med bilar, byta slang på cykeln, jag har övningskört med henne på vår privata väg, hon har hängt med bakpå motorcykeln i snitt en gång i veckan sedan flera, flera, flera år tillbaka. Vi brukar tävla i dart, biljard, jag byggde kojor i skogen med henne då hon var liten, osv, osv, osv.
  • Superpappa
    Påven Johanna skrev 2015-02-19 19:04:22 följande:
    Nej, det menar jag inte. Men det är viktiga saker och jag tycker personligen att det är lika konstigt när en förälder släpper en massa till bonusföräldern och själv slutar stå för en del saker som den annars skulle gjort som jag tycker det är med "bonusmammor" som ts. 

Men det är ju bra att du för övrigt är engagerad i din dotter, lite olyckligt att du framställde det som du gjorde. 
    Min avsikt var aldrig att framställa mig själv och min relation till min biologiska dotter. Avsikten var att påvisa vilken fin relation min dotter och min sambo har.
  • Superpappa
    Anonym (ömsesidig respekt) skrev 2015-02-19 18:59:29 följande:
    Vad har du eg gjort? Hon har fått tagit största ansvar, superpappa? pyttsan....

Du måste förstå att de flesta vill inte ta över den faktiska förälderns ansvar. Och det är något som en förälder aldrig kan kräva sin partner att man ska göra. Utan att det måste vara till varje individ att själv få bestämma hur man och hur mycket man vill vara delaktig i sin partners barn, men du kan inte kräva någonting. 
    Superpappa skrev 2015-02-19 18:59:55 följande:
    Så du menar att det jag rabblade upp, är allt som finns i ett barns liv?
    Du är ju bara för mycket.
    Min dotter är även min bästa vän. Hon kommer även till mig med frågor och råd. Även jag går på bio med henne.
    När hon var liten var det endast min sambo som fick natta henne. Pyssel var aldrig min starka sida och dottern märkte snabbt hur kass och tråkig jag var på det, jämfört med sambon.
    Jag har lärt dottern att tvätta, städa, laga mat - framförallt, meka med bilar, byta slang på cykeln, jag har övningskört med henne på vår privata väg, hon har hängt med bakpå motorcykeln i snitt en gång i veckan sedan flera, flera, flera år tillbaka. Vi brukar tävla i dart, biljard, jag byggde kojor i skogen med henne då hon var liten, osv, osv, osv.

• Superpappa
    Ess skrev 2015-02-19 19:20:06 följande:
    HaHa för att jag är ärlig med vad jag tycker?
    Exakt vad skulle han tjäna på det?
    Friska barn.
Svar på tråden Hur ser ni på detta? (Styvförälder).