Kvastskaft skrev 2015-02-25 13:23:38 följande:
Som du ser så har vi, trots att vi är av olika kön, samma erfarenheter. Vad det beror på kan jag inte svara på fullt ut. I mitt fall så kräver jag samma sak av andra som jag själv är villig att göra själv. Du kanske är en svag människa som man kan köra över?
Oavsett så anser jag att samma regler gäller för båda parter.
För att återgå till trådstarten så ser jag en egoistisk person med en väldigt kass karl.
Hon gick in i ett förhållande där det fanns två barn o lik en gökunge så såg hon till att barnen försvann o nu är det även jobbigt när barnen är ensamma med henne. Jag försår inte hur hon kan gå in i ett förhållande med en man för att sedan inte käpa hela paketet. Redan där så är dessa två personer fel för varandra.
Finns inte en chans att jag hade gått med på hennes villkor om jag var hennes man. Jag får iaf intrycket att barnen kom in i mannens liv först samt att de inte ens bett om att få komma in i sina föräldrars liv. Det bad trådstartaren om, däremot.
Skulle vara intressant att veta vad barnen gör som är så otroligt jobbig? Laga mat till dem måste vara jobbigt när man själv inte har behov av att äta
Så kom detta med att köpa hela paketet och nej, man måste inte alls köpa hela paketet. "Paketet" tillhör en mamma och en pappa, det man ska göra är att respektera att barnen finns och stötta varandra i vardagen.
Mina erfarenheter är att kvinnor som tvingas köpa hela paketet är ofta de som sedan lämnar hela paketet.
Sedan har man ett vuxenansvar, men det är inte samma sak som att ta den andra förälderns praktiska plats.
När det gäller matlagning, det är inte alls så få som skippar en lagad middag om det inte finns barn hemma som behöver det. Dvs barn som kommer fel vecka kan generera en timmes arbete som man inte hade behövt om man var ensam vuxen.
På samma sätt som en som träffar en man eller kvinna med barn ska respektera detta, så ska även den som träffar en man eller kvinna utan barn respektera detta.