• Anonym (,,,)

Hur ser ni på detta? (Styvförälder).

Superpappa skrev 2015-02-19 18:16:09 följande:

Hon har en BONUSmamma redan.

Hon har mitt medlidande..
  • Anonym (,,,)
    Superpappa skrev 2015-02-19 18:24:00 följande:

Hon älskar dottern som om hon vore hennes egen. Hon har varit en del i hennes liv sedan 7 års ålder.

Haha tror du ja. 100% av alla bonusmorsor jag frågat skulle aldrig göra om det..
  • Anonym (,,,)
    Superpappa skrev 2015-02-19 18:42:53 följande:

Då skulle hon väl ha lämnat oss, eller iaf yttrat en åsikt under dessa sju år som hon levt ihop med oss?

Hon har tagit hand om alla läggningar, pyssel, julklappsshopping - allting, sedan hon kom in i dotterns liv.

Nu när dottern är 14 år så är de som best buddies. De fikar tillsammans, går på bio tillsammans, sitter och pratar killar tillsammans, osv.

Otippat att en biopappa prackar över allt på bonusmamman.. Inte konstigt att de ruttnar..
  • Anonym (,,,)
    Ess skrev 2015-02-20 18:19:37 följande:

Akta så att inte dina ord biter dig där bak en vacker dag.

Ponera att din man flyttar, träffar en ny och sen har han era barn på umgänge.

Han är iväg och hon är hemma, en akutsituation uppstår och hon ser till att få med sin katt och lite andra saker hon inte vill bli av med. Kvar blir dina barn, eftersom dom inte ens existerade på henne priolista..................

Personligen kan jag säga att min mans barn inte fanns med på min lista, finns inte nu heller för den delen.

Jag skulle aldrig riskera livet för dem, jag skulle aldrig göra avkall på något jag vill göra, eftersom jag helt enkelt inte brydde/bryr mig om dem.

Exakt! Snacka om bitter biomorsa! Skulle inte lyfta ett finger för att hjälpa hennes ungar..
  • Anonym (,,,)
    Anonym (Vart oönskad.) skrev 2015-02-22 10:51:08 följande:

Det kan han absolut. Men barnen har inge valt att ha er som föräldrar/styvföräldrar och dom ska inte behöva känna sig ovälkomna i sitt hem.

Om du inte ser hans barn som din familj skulle du nog må bättre med en man utan barn.

Kan helt ärligt säga att hade jag sett min"bonus" som familj då hade jag mått dåligt på riktigt..
  • Anonym (,,,)
    Ess skrev 2015-02-22 11:09:18 följande:

Varför känner du behovet att ha fyra föräldrar, de flesta har faktiskt bara två?

Klockrent! Av ngn anledning är det synd om barn som redan har två föräldrar om inte bioföräldrarnas nya vill ha den uppgiften..
  • Anonym (,,,)
    Anonym (Vart oönskad.) skrev 2015-02-22 12:03:19 följande:

Har jag sagt att jag behöver fyra?

Jag ville inte vara hos pappa för att styvmamman tyckte illa om mig och körde med mig.

Varför tillät din pappa det i så fall? Han är ju din förälder som har ansvaret för dig.
  • Anonym (,,,)
    Anonym (Vart oönskad.) skrev 2015-02-22 18:40:03 följande:

Ja det kan man undra.

Jag märker att mina svar inte är direkt populära.

Jag kanske skulle svarat att ts får ställa ett ultimatum till sin man så han förstår att deras lediga vecka är helig och då får inga barn komma dit. Då kanske färre hade ifrågasatt allt jag skrev.

Det handlar återigen inte om mig. Det var ett exempel på hur det kan kännas att vara på andra sidan.

Fast vem har sagt att ts kör med sina styvbarn..?
  • Anonym (,,,)
    Anonym (Vart oönskad.) skrev 2015-02-22 19:22:04 följande:

Absolut. Jag säger inte att han gjort rätt. Han var inte frisk och han har blivit en bättre pappa än han var då. Men nej han skyddade mig inte under uppväxten heller.

Hur kommer det sig att du ändå gav din styvmamma skulden. Hon är ju inte ens din förälder..
  • Anonym (,,,)
    Anonym (Vart oönskad.) skrev 2015-02-22 19:38:13 följande:

För det var hon som behandlade mig illa.

Var vill du komma? Varför denna utfrågning?

Jag vill komma till att du lägger ett större ansvar på din styvmamma än din egen pappa.
  • Anonym (,,,)

Hoppas innerligt att ts lämnar idioten som behandlar henne som om hennes behov inte var värda ett skit och som BONUS slipper hon dessutom hemorojderna som hon fick på köpet med arselhålet..

• Anonym (,,,)
    Anonym (Lotta) skrev 2015-02-24 11:04:11 följande:

Bonus, lika med fördel.

Belastning, lika med nackdel.

Belastningsfamilj är inget för mig.

Varför ta på sig en klar nackdel med vidöppna ögon och skaffa en gubbe med ungar när man kan slippa?

För de flesta vet inte vad de ger sig in på, sen kan det vara försent när de får gemensamma osv. Med facit i hand säger i princip alla jag frågat: ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG MER!!!
  • Anonym (,,,)
    Kvastskaft skrev 2015-02-24 17:34:10 följande:

Jag har i dag två vuxna barn. De är dock skilsmässobarn.

Om jag flyttat ihop med en kvinna som visste om förutsättningarna o sedan ansåg att mina barn var till besvär så hade denna kvinna åkt ut fortare än barnens mor gjorde.

Vilken befrielse för henne..
Svar på tråden Hur ser ni på detta? (Styvförälder).