• Anonym (Tveksamt)

Alla "gravid trots p-piller"

I min omgivning har jag hört 7 st säga att de blivit gravis trots p-piller.
    Lite väl hög siffra kan jag tycka.
    Sedan lägg till att andra vet om liknande fall (flera stycken).
    Därför undrar jag om det verkligen är sant.
    Visst finns det undantag eftersom p-piller är säkert till 98% men att var och varannan blir gravid trots att de ätit p-piller tror jag ärligt talat inte på.
    Om det vore så verkningslöst borde ju p-piller återkallas omedelbart som preventivmedel.
    Vad tror ni andra om dessa "gravid trots p-piller"?
    Personligen tror jag att det är lätt att skylla på pillren, de vill bli gravida och lurar killen, eller att de inte tar dem alls eller på rätt sätt.
    Sedan finns det ju lite status eller skryt om att man är superfertil.

• Svar på tråden Alla "gravid trots p-piller"
  • Anonym (fungerar inte)

Jag har tre barn trots att sambon gick på ppiller, du behöver inte tro på det om du inte känner för det.

• Anonym (Det går)

Har fött fem barn. Med en blev gravid fast minipiller. De är inte lika säkra som vanliga men går allt att bli det med dem med. Otur så...

• Jennie med ie

Jag tror, eller är helt säker på, att många som "blivit gravida trots p-piller" måhända ätit sådana men inte enligt konstens alla regler...Men eftersom man absolut kan bli gravid fast man tar dem helt korrekt så är det ju svårt att veta vilka som faktiskt gjort det och vilka som missat/slarvat. 

• Anonym (Jodå)

Det gäller ju tider osv. Glömmer man dom o tar en timme försent så försämras skyddet som jag förstått det. 

Har hänt mig på minipiller.

• Anonym (Tveksamt)
    Anonym (fungerar inte) skrev 2015-02-16 23:22:23 följande:

Jag har tre barn trots att sambon gick på ppiller, du behöver inte tro på det om du inte känner för det.

Blev alla tre barnen till trots p-piller?
  • Anonym (Tveksamt)
    Anonym (Jodå) skrev 2015-02-16 23:30:22 följande:

Det gäller ju tider osv. Glömmer man dom o tar en timme försent så försämras skyddet som jag förstått det. 

Har hänt mig på minipiller.

Ja då kan man blir gravid eftersom man slarvat lite, inget konstigt.
  • aleakim

Instämmer med #3.

Jag vågar påstå att jag är ganska fertil, två barn på två försök, men under de åtta år jag åt p-piller blev jag inte gravid en enda gång. Så jag vet inte jag, låter som lite väl många.. Kanske att två av dessa använt pillren korrekt eller något.

W och liten i magen :)
  • Anonym (Tveksamt)
    Jennie med ie skrev 2015-02-16 23:29:05 följande:

Jag tror, eller är helt säker på, att många som "blivit gravida trots p-piller" måhända ätit sådana men inte enligt konstens alla regler...Men eftersom man absolut kan bli gravid fast man tar dem helt korrekt så är det ju svårt att veta vilka som faktiskt gjort det och vilka som missat/slarvat. 

Ja det är sant men då är det ju fel att säga att man blivit gravid trots p-piller.
    När någon säger med förvånad röst att de blivit gravida trots p-piller förutsätter jag att de menar tagit pillren som man ska och trots DET blivit gravid.
  • Anonym (fungerar inte)
    Anonym (Tveksamt) skrev 2015-02-16 23:31:54 följande:
    Blev alla tre barnen till trots p-piller?

Faktiskt, samtidigt som jag kan säga att hon faktiskt tog dom efter alla konstens regler.
    Det är inte 100% skydd och har man otur så händer detta inte bara en gång utan fler.

Inte för att vi slutändan ångrar det men det var inte tänkt vi skulle ha barn, inget vi har planerat i alla fall.

• aleakim
    Anonym (fungerar inte) skrev 2015-02-16 23:41:30 följande:

Faktiskt, samtidigt som jag kan säga att hon faktiskt tog dom efter alla konstens regler.

Det är inte 100% skydd och har man otur så händer detta inte bara en gång utan fler.

Inte för att vi slutändan ångrar det men det var inte tänkt vi skulle ha barn, inget vi har planerat i alla fall.

Varför byter man inte preventivmedel då? När de uppenbarligen inte fungerade för henne?
    W och liten i magen :)
Svar på tråden Alla "gravid trots p-piller"