• hean123

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej! Jag hoppar gärna in här, har följt er ett tag men inte vågat bli medlem förrän nu. Vi fick MA för ett år sedan på vårt första ET och efter det gjort fem misslyckade fet. Nu har vi gjort vårt andra ET och idag var vi på vårt andra vul. Vårt första vul gjorde vi förra tisdagen när vi var i v 5+4 och såg då två hinnsäckar, idag fick vi se två hinnsäckar och två tickande hjärtan i storlek för 7+0. Vi är i v 6+6. Vi fick tillbaka ett fyrcelligt och ett tvåcelligt embryo så jag trodde aldrig bägge skulle ta sig :) är ett tag kvar, men vi har kommit mycket längre än förra året, är rädd hela tiden men vi är ju faktiskt gravid. BF borde vara 5/11.

• hean123

Men tack tjejer!!

Men Etta, kul att vi hade vul samma dag! Härligt att allt såg bra ut, Grattis!! :)

jag var så sjukt nervös, förra året fick vi ju inte se ett tickande hjärta och den lilla var då bara 3 mm i v 7+3. Men nu är inte förra året, nu är ett nytt år, ett bättre år:)

• hean123
    Asams5 skrev 2015-03-19 15:50:41 följande:

Kul med tvillingar! Har jag med i min mage. :)

Men vad kul, tror du ligger lite före mig?! :) jag tror det är först nu jag börjar ta till mig att det faktiskt är två på g, shitt vilken grej egentligen, om allt går bra vill säga.. Efter alla dessa år vi försökt!! Och på ett tvåcelligt embryo! Nä nu börjar tankarna fara här i huvudet känner jag:)

Hur mår du, illamående? Andra symptom?
  • hean123

Tack fröken Smilla:)

lisodan skrev 2015-03-19 18:12:30 följande:

Hej hean, kommer ihåg dig från en annan tråd. Jag fick också MA den gången. Visst är det fantastiskt att ha kommit längre denna gång! Grattis! Häftigt med två!

Tack tack :)

Kommer ihåg dig jag oxå <3 jag tror vi fick våra besked med en veckas mellanrum eller så:/ det är ju helt otroligt fantastiskt att vi fått se våra hjärtan, jag har haft en fruktansvärd ångest över allt den här gången, men "peppar peppar" har allt flytit på..

Ja, vi är lite småchockade men självklart jätte glada över tvillingbeskedet :)
  • hean123
    Asams5 skrev 2015-03-19 19:28:58 följande:

Ligger en månad före dig ungefär. BF 6 oktober. Vecka 11+1 idag. Varit på två vul. Sista för 2,5 vecka sedan och allt såg bra ut, båda lika stora. Nu börjar oron smyga på igen.

Illamående har jag inte haft speciellt mycket alls, bara lite diffust emellanåt. Nu är det i princip helt borta. Den extrema tröttheten har också släppt mycket nu. Däremot har jag senaste veckan börjat känna mig väldigt mycket mer trött och svullen i benen och fötterna efter en arbetsdag. Så nu är det stödstrumpor som gäller framöver. :) Hur mår du då? Tvillingar brukar ju tydligen späda på symtomen. Antar att jag klarat mig bra då.

Häftigt, du får lära mig allt du kan :) skönt att vara i v 12!! ja, man skulle vilja göra ul minst en gång i veckan för att hålla sig lugn, jag känner mig lugn någon dag men sen börjar oron gnaga igen.. Är det rul nästa gång eller blir det någon mer koll innan dess??

Skönt att tröttheten börjat släppa, det ser jag framemot. Illamående har jag varit sedan rd 7 då jag började spy, trodde bara det var nerverna men jag vette katten. Jag har mått illa och spytt i princip varje dag sedan dess. Inte hela tiden, men många timmar per dag. Tror det börjar släppa lite nu..

Spännande med benen, mina vader har gjort ont idag, jag ska nog oxå prova stödstrumpor, bra med lite tips:)
  • hean123

Om någon får möjlighet och lust får ni gärna lägga till mig i listan

Ålder 30 år

Klinik Cvl i Uppsala

Första vul egentligen 27/3 men det blev redan 10/3

BF 5/11

• hean123
    Kakan1976 skrev 2015-03-20 20:21:40 följande:

God kväll!

Dagen har varit tuff. Jag har varit obeskrivligt trött och haft huvudvärk som Alvedon inte kunnat rå på. Nu har jag sovit en stund på soffan och huvudvärken har lättat lite.

Dessutom har jag fått ett gång med små blåsor i munnen. Är det någon av er som känner igen detta?

Usch, men vad skönt att du börjar piggna på dig lite. Jag har oxå varit ruskigt trött idag.. Några blåsor känner jag inte igen, hoppas du inte håller på och blir förkyld!!!
  • hean123
    Etta skrev 2015-03-21 10:35:58 följande:

Usch så snabbt allt kan förändras... :( Sitter på gynakuten efter att ha haft blödningar sen i går em. Känns som det är rätt kört...

Åh nej, jag håller tummarna att det går bra för er<3

Kram kram
  • hean123
    Etta skrev 2015-03-21 20:09:49 följande:

Tack tjejer, så goa ni är! Men vilket omtumlande dygn jag har haft! Efter en eftermiddag igår med kraftiga blödningar, en natt fylld av gråt o knappt någon sömn och sju timmar idag på gynakuten fick vi till sist komma in och får se att vårt lilla embryo lever och pickar med hjärtat som det ska! Helt otroligt! Var så säker på att allt var kört. Dock fortfarande orolig då jag efter undersökningen fått en ny kraftig blödning , vilket gynekologen iofs tror beror på själva undersökningen men känns ju inte roligt att blöda! Nu ska jag försöka smälta allt som hänt... Puh.

Fy, vilket hemskt dygn, vilken mardröm. Så skönt att allt gick bra! hoppas du har sovit något inatt.
    Asams5 skrev 2015-03-21 21:06:05 följande:

Vet inte om det blir nån koll innan. Hoppas ju det. Men verkar inte som det hör till deras rutin. Men kommer ju gå åt av oro innan RUL annars. Hur blir det för dig? Gissar ju att sånt skiljer sig beroende på var man bor i landet.

Hm, det kanske är så. Det enda jag vet i dagsläget är att vi ska på ett till vul på fredag 27/3, tiden vi hade fått från början. Sedan ska vi på hälsosamtal 1/4.

Jag frågade läkaren jag hade i torsdags om vad som kommer att hända, hon hade lite dålig koll på just det. Däremot trodde hon vi skulle få lite extra koller tack vare alla misslyckade försök samt MA vi har bakom oss, bara för att lugna mig och även för att det är två. Men som sagt vi får se, besked får jag kanske från barnmorskan sen.

Jag kommer som sagt oxå oroa ihjäl mig om jag ska vänta från v 9 till rul! Usch!
  • hean123

Kakan1976: tack för hjälpen med uppdateringen:)

Vilka fina magar ni har tjejer, längtar tills det börjar synas på en annan oxå. Det enda jag märker av nu är att den alltid är lite svullen, aldrig platt.

Josefinehej skrev 2015-03-23 11:53:53 följande:

Kul att ni lägger upp bilder!! :) än är jag för tidig för sånt. Idag var larven 17 mm och hjärtat slog så de kändes riktigt bra! Bara vänta till vecka 12 nu då! Ska ni andra göra KUB?

Åh, vilken härlig känsla:) grattis!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015