• sofiashem

Vad ge för dessert till 4,5 åring varje dag?

Ja, som rubriken lyder.

Tycker det är svårt att komma på olika desserter att ge till min son. Eftersom man inte har all tid i världen på vardagar så vill jag ha tips på snabba, energifyllda och såklart goda efterrätter.

Tack på förhand! :)

• Svar på tråden Vad ge för dessert till 4,5 åring varje dag?
  • nokla

Bär och frukt med vispgrädde är snabbt och lätt. Går han upp dåligt i vikt?

• fesun

Smoothie på frysta tex jordgubbar, blir nästan som glass + mättande om de inte ätit så bra :)

• SandraP81

Min 5 åring får efterrätt kanske 1 gång i månaden/varannan månad. Då kan det vara kanske en pinnglass eller en kaka.

• Maddi

Varför ge de varje dag? Du kanske kan göra något och lägga i frysen?

• AnnaKycklingAnka
    SandraP81 skrev 2015-02-17 12:57:18 följande:

Min 5 åring får efterrätt kanske 1 gång i månaden/varannan månad. Då kan det vara kanske en pinnglass eller en kaka.

Och? Med det vill du säga!?
  • sofiashem
    nokla skrev 2015-02-17 12:55:03 följande:

Bär och frukt med vispgrädde är snabbt och lätt. Går han upp dåligt i vikt?

Bra tips, han gillar vispgrädde och bär går ner ibland..

Ja precis, han är väldigt underviktig och vi har fått order om att servera dessert efter varje måltid.

Tack!
  • sofiashem
    fesun skrev 2015-02-17 12:56:15 följande:

Smoothie på frysta tex jordgubbar, blir nästan som glass + mättande om de inte ätit så bra :)

Ja smoothie har jag faktiskt gjort i veckan och det kan nog vara helt ok, går ju att variera mycket också. Tack för tips :)
  • sofiashem
    SandraP81 skrev 2015-02-17 12:57:18 följande:

Vad bra för din son, jag antar att han inte har behov av efterrätt oftare än så!
  • sofiashem
    Maddi skrev 2015-02-17 13:01:20 följande:

Varför ge de varje dag? Du kanske kan göra något och lägga i frysen?

Eftersom att han är och alltid varit underviktig.

Ja, jag har funderat på det med så att man slipper stå varje dag men det enda jag kan komma på är i princip glass och det går inte riktigt hem, tyvärr..
Svar på tråden Vad ge för dessert till 4,5 åring varje dag?