Anonym (arg) skrev 2015-02-17 14:09:06 följande:
Min tös går i fklassen. Finns en annan flicka där som puttas och slåss. Nu har mitt barn blivit slagen rejält två gånger. Hon är rädd för henne. Vad gör jag nu? Vad kan jag kräva av skolan/föräldrarna. Mitt barn ska inte vara rädd i skolan. Vad gör jag!? Vet vad jag vill göra men det gör jag inte..
Du vänder dig per omgående till hennes fröknar och beskriver situationen. Detta är tyvärr ett vanligt förekommande problem främst i storstäder med alldeles för stora klasser där pedagogerna inte räcker till. Pedagogerna ska därefter uppmärksamma detta och om det forsätter kontakta andra barnets föräldrar för samtal. Ser du ingen förbättring och problemet kvarstår så ska du kontakta rektorn per omgående.
Har själv 3 barn och haft samma bekymmer med min tös där en kille hackade och slog henne. Tack och lov så kunde pedagogerna avstyra detta efter mina påtryckningar på rektorn genom att punktmarkera pojken med en extra resurs.
Tänk på att vara lugn och saklig när du för dialogen med pedagogerna och rektorn. Det är lätt att man eldar upp sig när det gäller ens barn. Lycka till.