• Anonym (mor)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Babysnow skrev 2015-02-18 00:50:45 följande:

Då jag jobbar på förskola själv så vet jag att barnet vara hämtat till den tid ni talar om. Om det står kl 14 så ska ni vara utanför dörren då med ert barn. Vi får tiderna från föräldrar för att vi ska kunna planera våra scheman. Vilket tyvärr blir väldigt stökigt då extremt många föräldrar struntar att komma och hämta till den tiden de ger oss.

Vist kan saker ske på vägen och föräldrarna blir sen. Då kan de ringa. Men då man märker att det sker om och om igen så blir vi väldigt trötta på det nonchalanta beteendet.

Som förälder får man planera lite bättre i sådana fall. Det ska ej gå ut över verksamheten och andra barn.

Där jag jobbar så hinner vi knappt med alla barn just pga föräldrar som hämtar sina barn senare än vad som står. Som till t.ex mellis så skulle det gå hem 4 barn. Samt 2 personal från avd. Då skulle det varit 3 barn med en personal . Men istället blir det 1 personal och 7 barn. Tills nån från annan avd kan komma och hjälpa. Men inte säkert dom kan för de är i samma sitts. Så jag önskar att ni föräldrar tänker på varför ni kommer sent, vad konsekvenser ( mindre personal mer barn, mer risker nått sker) det blir m.m och försök skärpa er!

• Anonym (mor)
    Anonym (:)) skrev 2015-02-18 06:23:59 följande:

Förskollärarna kanske också måste åka och hämta barn på dagis?
    De har ju också en arbetstid att följa och sannolikt slutar någras arbetstid när 15-timmarsbarnen (eller hur många timmar som nu gäller på respektive förskola) slutar.

Fsk människor med egna liv, inte slavar som endast ska ta hand om andras barn.

F.ö: om ts tycker att det är "bara" att ha kommit sent 5 ggr sedan maj -då har ju personalen "bara" ringt 5ggr också. Inget att flyga i taket över, således.

• Anonym (mor)

Finns VÄLDIGT många som har svårt att passa tider. Många visar en enorm arrogans genom att låta folk vänta på sig t ex när det ska vara föräldramöten etc. Vissa individer tar sig den friheten och ofta vet alla vem/vilka det är för de kommer ALLTID för sent.

Att inte hämta sitt barn på förskolan i tid är oförskämt och visar att man skiter fullständigt i att personalen har barn som också ska hämtas.

Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning