• Anonym (,)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Anonym (Mammaaa) skrev 2015-02-17 19:52:32 följande:
    ofta skojar duuuu?? ja arbetsförmedlingen! har tid till kl 14 o de ger mig tider kl 13.00 därför blir jag något sen...
    Men då vet du väl om att du blir sen dessa dagar? Varför inte berätta det redan på morgonen, att risken finns?
    Jag ringer alltid om jag blir mer än 10 min sen, vilket nästan aldrig händer (ca 2 gånger på 1,5 år).
  • Anonym (,)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 22:23:41 följande:
    Ja, jag reagerar när man uppenbarligen skiljer på barn och barn. Svenska som osvenska. Varför inte bara använda X?
    Haha, skall alla personer i flera exempel kallas för x?
    X väntar sin pappa X klockan 15....
    Det är väl inget fel på att använda fiktiva namn som "Pelle", "Kalle", "Lisa" och "Ahmed"?
    Varför är det så svårt för dig?
    På vilket sätt är detta att skilja på barn och barn?
  • Anonym (,)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 22:40:03 följande:
    Läs inlägget igen.
    Ja, och?
    Det är olika typer av exempel. Vad är det som skiljer barnen åt menar du?
  • Anonym (,)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:07:28 följande:
    Saknar du läsförståelse?
    Tydligen. Du får gärna förklara vad som gör skillnad på barn och barn i inlägget. Det är uppenbarligen fler än jag som inte ser det. Istället för att vara spydig är det väl då bättre att du förklarar hur du menar? För oss som inte ser det du ser.
  • Anonym (,)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:24:40 följande:
    Om hon hade använt Kalle istället för Achmed i samma inlägg hade jag fortfarande reagerat. Det är inte namnet i sig utan det som skrivs. Hade du läst inlägget så hade du nog sätt.
    Hur menar du nu?
    Om hon använt Kalle i andra inlägget hade du alltså reagerat på att det var rasistiskt?
    Eller menar du att reaktionen varit att hon "behandlar barn olika"?
    Inläggen handlade ju om olika saker. Det andra hon skrev handlade om barnets känslor, vilket var ett tillägg till första inlägget.
    Jag förstår inte alls hur du tänker.
    Vad var det i det som skrevs som du reagerar på?
  • Anonym (,)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:35:28 följande:
    Det är inlägget i sig jag reagersr på inte namnen. Utan inlägget. läs inlägget så kanske du ser.
    Om du inte reagerar på namnen, hur kommer det sig då att du förespråkar att man skall använda "X"? Vad har x med saken att göra om det är övriga innehållet som plötsligt spelar roll?
  • Anonym (,)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:45:06 följande:
    Nej, det är inte namnen jag regagerar på. Du får använda vilket namn du vill. Men fortfarande är der inlägget jag reagerar på inte namnet.
    Om du inte reagerar på namnen varför då börja blanda in "så det är bara invandrare..."? Varför säga att man borde kalla dem "X"? Varför nämna att även svenskar kan bli försenade (som om inte hela tråden, inklusive inlägget före det du reagerar på handlar om det)?
    Varför skriva inlägg #196, #218 och #225?

Om det inte handlar om namnet, vad är det då du reagerar på? Att någon kan bli sen och barnet blir ledset om man inte meddelar att man är sen?
  • Anonym (,)
    Lavish skrev 2015-02-20 11:47:50 följande:
    Så gör alla som pendlar i storstadstrafik ibland. Allt annat är helt enkelt omöjligt, sitter man fast så sitter man fast.

Kan du nu istället förklara hur alla vi som pendlar ska lösa det när kollektivtrafiken går ner totalt eller när det skett en olycka på vägen och man sitter fast i en bilkö? Förklara utförligt hur vi antingen ska undvika dessa situationer eller ta oss ur dem utan försening, med utgångspunkt i att vi ska kunna fortsätta att arbeta och försörja oss.
    Är du sen till jobbet lika mycket/ofta som till dagis? Hur funkar det?
Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning