Inlägg från: Anonym (DK-girl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (DK-girl)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Babysnow skrev 2015-02-18 00:50:45 följande:

Då jag jobbar på förskola själv så vet jag att barnet vara hämtat till den tid ni talar om. Om det står kl 14 så ska ni vara utanför dörren då med ert barn. Vi får tiderna från föräldrar för att vi ska kunna planera våra scheman. Vilket tyvärr blir väldigt stökigt då extremt många föräldrar struntar att komma och hämta till den tiden de ger oss.

Vist kan saker ske på vägen och föräldrarna blir sen. Då kan de ringa. Men då man märker att det sker om och om igen så blir vi väldigt trötta på det nonchalanta beteendet.

Som förälder får man planera lite bättre i sådana fall. Det ska ej gå ut över verksamheten och andra barn.

Där jag jobbar så hinner vi knappt med alla barn just pga föräldrar som hämtar sina barn senare än vad som står. Som till t.ex mellis så skulle det gå hem 4 barn. Samt 2 personal från avd. Då skulle det varit 3 barn med en personal . Men istället blir det 1 personal och 7 barn. Tills nån från annan avd kan komma och hjälpa. Men inte säkert dom kan för de är i samma sitts. Så jag önskar att ni föräldrar tänker på varför ni kommer sent, vad konsekvenser ( mindre personal mer barn, mer risker nått sker) det blir m.m och försök skärpa er!

Ni borde göra som i Danmark, föräldrarna kan hämta ungarna hos polisen. Så blir socialen inkopplad också. Jag lovar, det är inte många föräldrar i DK som har samma spydiga och nonchalanta attityd till att hämta ungarna i tid som föräldrar i Sverige har.
  • Anonym (DK-girl)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 22:48:41 följande:
    Är inte ens svensk själv så att kalla mig för rasist visar på att 1. du känner inte mig. 2. (Det viktigaste) Du har INTE läst inlägget det handlade om!
    Gapflabb. Enbart svenskar kan vara rasister? Gör ett nytt försök imorgon för dina inlägg idag blir bara värre och värre och fullkomligt OT. Det var något exempel tidigare med svenska namn, det reagerade du inte på. Sedan kom det ett exempel med utländska namn och då börjar du gapa om rasism. SLUTA FÖR I H*LV*T*!!! 

1. Lär dig vad ordet rasism betyder. 2. Läs det som står där. Om du inte förstår fråga, fast utan underliggande insinuationer som du gjort. 3. Sluta förstöra tråden med att se smådjävlar överallt och gå OT. Om du inte tål att se något utländskt namn någonstans, gå och läs Alfons istället för på forum. God natt, gå och lägg dig.
  • Anonym (DK-girl)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:08:17 följande:
    Vart skrev jag att enbart svenskar är rasister?
    Skrev du inte det här: "Är inte ens svensk själv så att kalla mig för rasist visar på att 1. du känner inte mig.........."? Vad har ditt ickesvenska ursprung med saken att göra om du inte menade det jag skrev, nämligen att man måste vara svensk för att vara rasist? Isåfall ter sig ditt inlägg än mer ologiskt och fullkomligt obegripligt.

• Anonym (DK-girl)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:07:28 följande:
    Saknar du läsförståelse?
    Alla saknar läsförståelse förutom du själv. Är det inte dags att fundera på hur man uttrycker sig i skrift och hur man tolkar skriven text, om nu så många är av annan åsikt angående just det?

Kan vi återgå till tråden nu och slippa dina påhitt om rasism hit och dit?
  • Anonym (DK-girl)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:22:06 följande:
    Du saknar läsförståelse. Vi bor i Sverige (iallefall de på fl) så att vara icke svensk i Sveriges innebär oftast att man inge ser ner på andrs invandrafw och då inge kan kallas rasist mot invandrare eftersom man själv är invandrare. Få invandrare ser der på andra infinvandrare. Så nej, står inte att man måste vara svensk för att vara rasist.
    OK, du har just reducerat världen till svenskar och ickesvenskar. Svenskar kan vara rasister för att vi bor i Sverige, invandrare kan inte vara rasister för att alla invandrade till Sverige har samma hudfärg. OK, då vet jag vad det är för en jag skriver till. Det är för många fel i det du skriver så att ens börja förklara det tar resten av veckan. Så bo du kvar i din lilla bubbla, det blir så bra så. I rest my case.
  • Anonym (DK-girl)
    Lavish skrev 2015-02-20 11:47:50 följande:
    Så gör alla som pendlar i storstadstrafik ibland. Allt annat är helt enkelt omöjligt, sitter man fast så sitter man fast.

Kan du nu istället förklara hur alla vi som pendlar ska lösa det när kollektivtrafiken går ner totalt eller när det skett en olycka på vägen och man sitter fast i en bilkö? Förklara utförligt hur vi antingen ska undvika dessa situationer eller ta oss ur dem utan försening, med utgångspunkt i att vi ska kunna fortsätta att arbeta och försörja oss.
    Svensk förskola är alltför medgörlig helt enkelt. Borde göra som i Danmark. Om föräldrarna är sena upprepade gånger lämnas barnet till polisen. Socialtjänsten blir automatiskt inkopplad. Föräldern får hämta barnet på polisstationen och får svara på frågor från soc, typ varför barnet inte prioriteras, varför det försummas, mm. Lovar, det är inte många föräldrar i Danmark som visar upp en lika nonchalant attityd som du gör. Och sist jag kollade var Köpenhamn en verklig storstad. Ändå klarar föräldrarna av det. Det handlar om attityd. Du respekterar inte förskolepersonalens tid. Du verkar tro att du har en massa rättigheter och att du kan kräva att andra löser dina problem. Och detta trots att du knappt behöver betala för förskoleplatsen för att den är rejält subventionerad. Väldigt vidrig inställning och väldigt respektlöst bemötande du visar upp.
Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning