Inlägg från: Anonym (Ahmed) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ahmed)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Fan heller för då hade du ju reagerat på de svenska namnen i exemplet före också. Men nejdå.

Du ser spöken på ljusan dag.

Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:24:40 följande:

Om hon hade använt Kalle istället för Achmed i samma inlägg hade jag fortfarande reagerat. Det är inte namnet i sig utan det som skrivs. Hade du läst inlägget så hade du nog sätt.

• Anonym (Ahmed)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:35:28 följande:

Det är inlägget i sig jag reagersr på inte namnen. Utan inlägget. läs inlägget så kanske du ser.

Ja? Det är ett exempel på situation där det har betydelse att barnet hämtas senare än utsatt tid och vad den bygger på.

Eh jo, det är just namnen du reagerar på. Varför är det OK att använda svenska namn men inte arabiska?

Äh lägg för fan ner.
  • Anonym (Ahmed)

Ja?! Var är rasismen? Var skrivs det att bara invandrare kommer för sent?

• Anonym (Ahmed)

Skärp dig själv. Det är ju typ bara en person som ö h t varit i närheten av att påstå något sådant. Däremot bör man ringa OM/NÄR man kan och man vet att förskolan önskar det.

Anonym (Elora) skrev 2015-02-20 23:34:16 följande:

Jag skulle vilja träffa den förskoleläraren i ögonen som anser att jag som sjuksköterska på ett akutsjukhus ska avbryta mitt livsuppehållande arbete för att ringa och säga att jag är sen eller att jag måste avbryta hjärtkomprimeringarna för att rusa till förskolan för att inte bli 15 min sen. Eller när jag håller någon i handen sim har dödsångest. Ska jag avbryta samtalet? Skärp er! Man blir inte alltid sen pga att min är slapp eller respektlös. Faktiskt valde jag en gång att inte gå på magkänsla när jag såg en ensam liten pojke vid busstationen. Jag var sen till förskolan. Pojken hade rymt från lekparken. Hade jag talat med honom och missat bussen, hade han kommit till sin mammas famn tidigare. Jag kommer alltid ångra att jag åkte med bussen.

Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning