Inlägg från: Anonym (Skämtar du?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skämtar du?)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Anonym (Mammaaa) skrev 2015-02-17 20:06:40 följande:

TACK! Nej de är fler föräldrar som undrar över detta. De kommer att tas upp på föräldra möten!

Men dock ringer jag nuförtiden om jag så bara är 3 min sen!!!

Intressant vad de tänker ta upp egentligen?

Hävda sin rätt att få vara sen när man vill!?

Du tänkte inte på att det kanske finns en förskollärare som inte kan gå ifrån jobbet förrns alla föräldrar som ska hämta innan (förtydligande: INNAN) kl 14 har kommit och hämtat? Att hon eventuellt blir sen att hämta sitt barn från dagis för att du inte kan växa upp och lära dig passa tider?

Det är ju ganska genomskinligt att du anser din tid vara dyrbarare än någon annans. Blir man sen som en engångsföreteelse så ringer man till dagis och säger ursäkta mig, jag blir lite sen. Inte fan ska personalen behöva ringa runt och jaga föräldrar som är sena. Och så har du mage att bli irriterad när de ringer för att kolla varför du är sen och när man kan förvänta sig din ankomst. Vilka jävla självupptagna småbarnsfasoner.
  • Anonym (Skämtar du?)
    Anonym (förälder) skrev 2015-02-18 01:38:25 följande:

Jag ser på förskoletiderna som ungefärliga. Det borde personalen också göra så att de kan göra en vettig planering.

Jag menar, om man bor i en storstad och pendlar kan man ju aldrig veta hur lång tid det tar att ta sig från jobbet till förskolan. Det är ofta bilköer, tågförseningar och överfulla bussar. Dessutom kan man som en seriös arbetstagare inte alltid lämna jobbet exakt när 'arbetstiden' är slut. Det kan också vara så att det strular med ett syskon vid hämtningen någon annanstans. Eller att man oväntat måste tanka bilen på vägen.

Antingen låter förskolan föräldrarna sätta sina tider med goda marginaler gällande tiden för arbetsresor. Eller så gör de inte det och får räkna med att föräldrarna ofta blir försenade.

Då undrar jag om du som "seriös arbetstagare" resonerar likadant angående dina egna arbetstider? Är dom "ungefärliga" också?
  • Anonym (Skämtar du?)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:22:06 följande:

Du saknar läsförståelse. Vi bor i Sverige (iallefall de på fl) så att vara icke svensk i Sveriges innebär oftast att man inge ser ner på andrs invandrafw och då inge kan kallas rasist mot invandrare eftersom man själv är invandrare. Få invandrare ser der på andra infinvandrare. Så nej, står inte att man måste vara svensk för att vara rasist.

Men ge dig. Så länge svenska namn användes i exemplet så hade du inga invändningar, någon säger Ahmed istället för Kalle och du ramlar av stolen. Det är du som gör skillnad på barn och barn, jag skulle inte kalla dig rasist då jag tycker det ordet missbrukas i allmänhet, men om man nu måste välja vem som är närmast den sidan av spektrumet så är det utan tvekan du. Vem som helst med läsförståelse kan dra den slutsatsen vilket är påtagligt bevisat då du är den enda i diskussionen som hävdar att du själv har rätt. Som sagt ge dig, det börjar bli flummigt.
Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning