Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-18 09:41:01 följande:
Eftersom förskolan reagerar så är det för mycket.Ok. Alla har inte barnen i förskolor som är öppna med full bemanning dygnet runt.
Nej, inte jag heller. Bemanning fördelas väl efter vilka tider folk angett, men om jag säger att jag ska hämta 14 så säger de ok, inte "åh nej det är ju precis i mellanmålet". Så kanske beror det lite mer på personalgruppen om de är lite flexibla och löser saker som de kommer eller om de är trötta på sitt jobb och ser allt som oöverstigliga problem?
Jag uppskattar iaf att de trivs på sitt arbete och att de anstränger sig för att få min dotter, och de andra barnen, att känna sig inkluderade, viktiga, och värdefulla och inte straffar dem för att deras föräldrar valt att hämta på en bökig tid

eller i onödan skapar en krånglig rutin som innebär att den som har en 5 minuter sen förälder verkligen får känna av detta och stå ensam påklädd och vänta. Tycker det är lite osympatiskt när barn ska straffas för vilka föräldrar de har, en del har ju rent värdelösa föräldrar men de barnen är ju sas redan straffade.