Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-18 11:38:35 följande:
    De kan inte lämna föräldrar och barn i lokalerna och gå på utflykt, eller avsluta, låsa och gå hem. Det förstår du väl?
    Jag hämtar aldrig mina barn så sent så att det är i närheten av stängning. Utflykter görs inte heller på eftermiddagarna.
  • Anonym (....)
    Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-18 11:47:00 följande:
    Har ni mycket konflikter med barnet? Det kan inte vara lätt att uppfostra barn utan undvika konflikter. Tror du att det är skadligt för barn att inte få bestämma? Eftersom personalen i Ts förskola har reagerat så är det Ts skyldighet att bättra sig.
    Nej nu längre har vi inte det, men jag drabbades av förlossningsdepression när andra barnet föddes och sov knappt på nätterna. Detta gjorde att jag inte orkade med några konflikter över huvud taget. Nu för tiden har jag inga problem och i höstas valde vi att ta hem vår äldsta från förskolan helt och hållet eftersom hon inte ville gå dit och vi ändå var föräldralediga med yngsta.
  • Anonym (....)
    Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-18 11:47:57 följande:
    Då förstår jag hur det är. De har olika regler för olika föräldrar.
    Nej verkligen inte, lägg inte ord i min mun jag aldrig sagt..
  • Anonym (....)
    Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-18 11:53:06 följande:
    Jag har till 100% svårt att tro att förskolans personal med glädje har kvar de sista barnen efter hämtningstid bara för att leka lite till, kramas eller trassla. Personalen har också egna liv och tider att passa.
    Vem har prata om de sista barnen????
  • Anonym (....)
    Anonym (pinsamt) skrev 2015-02-18 12:00:39 följande:
    Haha jag bor i sthlm så jag vet hur sena tågen kan Vara, däremot så ser jag till att åka i tid så även om tågen är sena så hinner jag. Om jag nu mot förmodan inte skulle hinna skulle jag ringa även om det handlar om 5 minuter.
    Dit där jag bor går det två tåg i timmen... Och de är ofta sena eller inställda.
  • Anonym (....)
    Anonym (pinsamt) skrev 2015-02-18 12:04:59 följande:
    Då finns det något som heter bil. Skulle aldrig sätta mig i en sån situation. Kul för barnen liksom.
    Vi vill inte behöva köpa en extra bil när jag dessutom i princip inte har parkeringsmöjligheter vid mitt jobb och min man verkligen behöver bilen i sitt jobb.. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-18 12:27:08 följande:
    Regler är regler och barnen ska vara hämtade den tid som står på schemat. Det finns inget intresse i att inte kunna ta ut rast, eller inte kunna sluta i tid, för att föräldrar inte kommer i tid och hämtar barnen. Jobbar du gratis och utan rast?
    Var står detta skrivet någonstans, att hämtningstid är den tid man ska vara ute ur byggnaden? Och varför informerar inte alla kommuner om detta? 
  • Anonym (....)
    Duckan skrev 2015-02-18 14:21:49 följande:

Håller med (a) här angående (Förnuft). Vad som sägs här har inget att göra med vad denne tycker eller gör på sitt jobb.
    Tror alla ni som har så himla flexibla förskolor att personalen tycker så mycket om er att de bara ler och tycker att allt är okej när ni upprepade gånger kommer för sent? Det tror inte jag. Hur trevliga ni än är. De vill också gå hem, gå handla, gå hämta sina barn, i tid. Sen att de är så proffsiga att de inte visar det för er, det är en annan femma.

Jag tycker inte att det är att komma för sent när man kommer den tid man sagt att man ska hämta. Däremot tycker anonym (förnuft) att man ska komma innan utsatt tid för att vara ur vägen vid avsatt tid..
  • Anonym (....)
    Duckan skrev 2015-02-18 14:25:32 följande:

(...) den regeln är det flera förskolor som har och påtalar att de har så det är inte helt konstigt det heller.

Har aldrig hört talas om det innan så tack och lov har jag inte råkat ut för någon sådan förskola.
  • Anonym (....)
    Duckan skrev 2015-02-18 14:28:44 följande:

Du kan ju för skoj skull fråga på er fsk för att vara på den säkra sidan vad de anser om saken?

Hur som, så var inte just det den heta potatisen i ts utan där var det tal om 10-15 minuters försening upprepade gånger som uppenbarligen irriterar personalen.
    Kan alla ni här i tråden komma så sent till era arbeten ofta utan att nån höjer på ögonbrynen?

Just nu har vi inte barnen på förskola alls, då äldsta inte trivdes på sin och inte ville gå dit, och yngsta är vi fortfarande föräldraledig med.

Barnen ska snart börja på en privat förskola och de har sagt att ska vi göra något speciellt på lediga dagar så är det klart att vi kan få lämna om vi vuxna ska göra något speciellt, för de har det bättre på förskolan än t.ex om de ska följa med till tandläkare/läkare. Så nej, de är inte så stelbenta på den förskolan :D
  • Anonym (....)
    Brumma skrev 2015-02-18 16:38:04 följande:
    Det beror väl på vad de har för regler på just ditt barns förskola?

På sonens har de gått ut med att barnen skall vara INOM de tider som är sagt. Dvs man kommer inte tidigare och man länkar inte förskolan senare än hämta tiden (tex 14.00)

Vill du vara på förskolan 14.00 och sedan ta på i lugn och ro får du väl sätta 14.10 som tid då. OM just er förskola har dessa regler.
    Just nu går barnen inte på förskola alls, men på vår äldstas förra förskola sa de aldrig något om sådana regler och på nya har de inte heller några sådana regler.
Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning