• Anonym (orolig kille)

Min svärfar - häradsbetäckaren

Jag och min (numera eventuellt) blivande hustru kommer ifrån en ganska liten stad i Sverige. Den är inte så liten att alla känner alla, men alla känner min svärfar.

Min svärfar är lite av en lokalkändis och rent objektivt sätt en vad jag förmodar attraktiv gubbe. Han är lång, bredaxlad, stark och manlig. Alla kärringar i orten verkar ha ett gott öga till honom.

Nu har jag fått reda på lite mörka sidor av min svärfar, han är en bra pappa, välbärgad och trevlig men han är även en riktig bock. Han har efter vad jag hört från flera olika källor satt på hela ortens kvinnor. Han skall tydligen vara oemotståndlig och charmig, jag tycker mest att han är ego och burdus men kärringar gillar tydligen honom.

På marknaden, på krogen, på danserna, festerna med mera raggar han upp en ny varje gång, gifta kvinnor, singelkvinnor - alla kvinnor. Hans fru blundar tydligen för det här, och jag tror till och med han har satt på min mamma. Hon är alltid förlägen när de ses och verkar besvärad.

Nu till något ännu värre. Jag har en del drag gemensamt med min svärfar. Mer gemensamt utseendemässigt med honom än med min farsa. jag såg bilder på gubbjäveln (svärfar alltså) när han var ung och mitt hjärta frös nästan till is, vi är definitivt lika, såpass att jag tror att han är min far.

Vilket betyder att jag kan vara förlovad med min egen lillasyster. Vi har haft ett bra sexliv innan, men sedan jag kom på det här har jag fått svårare och svårare att prestera. Det känns väldigt fel. 

Jag sitter i en jäkla sits här. Jag vet inte vad jag skall göra, avslöja hela grejen och då förmodligen sabba mellan min far (alltså inte svärfar-far nu utan min pappa) och min mamma. Det blir ju att jag drar upp något gammalt som förmodligen min pappa inte har en aning om. Min fästmö/lillasyster (fyfan vilken benämning!) och hela hennes familj kommer det ju också bli kaos i...men på samma gång kan jag ju inte låtsas som ingenting och gifta mig med min egen syster?

Tänk om jag har fel i min misstanke, men vad blir resultatet då av mina störda misstankar? Jag vet inte vad jag skall göra, jag älskar ju min fästmö...men fan vilken jävla sits :(

Ända sedan vi träffades har alla tyckt att vi passar så himla bra ihop och kompletterar varandra så fint, "äktenskapstycke" och hela den grejen, det ger mig bara avsmak...äsch jag vill inte ens tänka så, tänk om jag undermedvetet anade redan då...   

• Svar på tråden Min svärfar - häradsbetäckaren
  • Anonym (Fråga)

Du måste ju fråga din mamma helt enkelt, den enda lösningen.

• Anonym (Grottmongot)

När är det premiär på filmen?

• Tecum

Mtp att din mamma vet vilken tjej du är ihop med måste hon rimligtvis svara ärligt om du frågar. Men troligen inbillar du dig bara, annars borde din mamma redan sagt något - eller din svärfar, ingen vill väl medverka till incest.

• Anonym (orolig kille)
    Tecum skrev 2015-02-17 21:57:00 följande:

Mtp att din mamma vet vilken tjej du är ihop med måste hon rimligtvis svara ärligt om du frågar. Men troligen inbillar du dig bara, annars borde din mamma redan sagt något - eller din svärfar, ingen vill väl medverka till incest.

Vågar jag lita på det de säger isf. eller skall jag försöka få till faderskapstest?
  • Anonym (pp)

Om hon är din syster och de är medvetna om det, eller kanske misstänker att hon är det bör de rimligtvis ha sagt något när ni började träffas!

Du känner ju din mamma tror du hon hade hade låtit bli att säga det? Varför isf? För din pappas skull?

Nej... Det låter inte troligt.

Om detta nu inte är sant kan du ju skriva ett manus på den iden. Kan nog bli en ganska kul komedi.

• Anonym (Lyckligt gift)

Du och din blivande fru kan väl göra ett DNA-test. Om ni har samma DNA är dina misstankar rätt annars är det ju bara att gifta sig !

• Anonym (herregud!)

Finner inge ord, men denna tråd kommer jag att följa.
    Du måste nog skaffa dig en utomstående mentor.
    Göra ett faderskapstest
    Åtgärder.

Om det nu är så att du har levt hela ditt liv i en lögn så lär omgivningen fortsätta ljuga för dig. 

• Anonym (usch)

Om detta nu är sant så är det ju hemskt...se hur din mamma reagerar om du säger att du är lik din svärfar.

• AnnaSthlm

Köp ett DNA - set på nätet. Det är svårt att topsa svärfar kanske men dig och din fästmö borde du klara lite diskret.

• Tecum
    Anonym (orolig kille) skrev 2015-02-18 00:08:31 följande:
    Vågar jag lita på det de säger isf. eller skall jag försöka få till faderskapstest?
    Räcker nog att fråga mamman. Rimligtvis kan du lita på vad hon säger, tror knappast att hon vill riskera att kommande barnbarn blir missbildade... Men var tydlig med att du inte ska skvallra för deras respektive.
  • Förtryckt
    Anonym (Grottmongot) skrev 2015-02-17 21:20:38 följande:

När är det premiär på filmen?

Men den här trailern måste man ju följa. *favoritar*
    ---
  • TigerLilySwe

Oj då, vilken härva. Du behöver absolut fronta din mamma med detta och gå vidare utifrån svaret. Jag vet ej var man vänder sig för att få klarhet i gen ursprung. Normalt tänker man sig kanske socialtjänsten, oklart vad som gäller i ditt fall. Något av en mardröm men inget som du kan bortse ifrån, tyvärr. Lycka till!

• Anonym (pp)

Hur gick det ts? Har du frågat än?

• Förtryckt

TS! Återkom och avlägg rapport.

---
Svar på tråden Min svärfar - häradsbetäckaren