DickRex skrev 2015-03-25 11:34:13 följande:
Äh, du är ju helt blåst, nordanvind
I någon mening är ju naturligtvis allt en fråga om åsikter, och en av mina åsikter (som jag har klargjort många gånger redan) är att män är våldsammare än kvinnor, att de våldtar och mördar på ett sätt som inte kvinnor gör. Min åsikt i den frågan ligger ju helt i linje med både fakta och den allmänna uppfattningen, så den behöver vi ju inte diskutera. Sedan har jag en annan åsikt, och det är att den "allmänna uppfattningen" eller "bilden" av kvinnor (i förhållande till män) är att de endast är oskyldiga offer. Fakta angående kvinnor säger dock att även de i någon grad slår både män och barn, och min uppfattning är att dessa fakta står i strid med den allmänna uppfattningen av kvinnor (som fromma oskyldiga offer för mäns våld och förtryck).
Varför vill jag då framföra dessa (mina åsikter)? Ja, uppenbart inte för att försvara män, utan för att jag känner för de många flickor som felaktigt anser sig tillhöra en exklusivt våldsutsatt grupp, och som känner sig predestinerade till ett liv i förtryck om de inte tar till strid. Dessa flickor känner ofta en stark omotiverad känsla av "vi och dom" och engagerar sig (påhejade av feminister) i sammanhang där män utesluts, och de bidrar därmed själva aktivt till det "vi och dom" som ingen vill ha. Det finns visserligen en liten del av ett faktiskt "vi och dom", men till största delen är det ett stort samstämmigt "vi", kanske 90% av alla män och 95% av alla kvinnor (de där siffrorna är inte vetenskap, utan visa bara vad jag anser mellan tummen och pekfingret) som är mot diskriminering, våld och förtryck.
Hehe putslustig inledning min vän.
Jag syftar bara på att det blir lite missvisande att lyfta fram andras misslyckade i att visa att du har fel som ett argument för att du har rätt. Det är som att be någon bevisa att spöken inte finns. I övrigt håller jag helt med om dina åsikter.