Skapa sexlust från grunden
Jag är i tjugoårsåldern. Varit med om grava sexuella trauman under uppväxten. På grund av det och andra kaosartade förhållanden (miljö) så har jag aldrig fått uppleva det där utforskandet av sex som de flesta hamnar i vid någon tidpunkt i tonåren. Jag kan inte minnas att sex någonsin intresserat mig, utan det har alltid varit kopplat till obehagliga upplevelser eller något som andra sysslar aktivt med.
Nu är jag i ett förhållande sedan snart två år. Jag har väldigt starka känslor för honom. När vi har det bra har vi det fantastiskt, men min brist på sexlust är naturligtvis ett stort problem. På sätt och vis känns det som att bara växt, dessutom, eftersom det inte förbättras. Jag kan bli tänd om min partner försöker ha sex, försöker göra mig upphetsad, men det tar lång tid. Jag tar aldrig initiativ till sex, för jag tänker helt enkelt inte på sex. Han är trött på att behöva anstränga sig så mycket, vilket jag har full förståelse för.
Eftersom jag vill tillfredsställa honom så har hela sexbiten blivit ett måste och ytterligare minskat min sexlust, varför vi i perioder gjort så att vi struntar i sex tills jag själv känner lust och tar första steget. Detta fungerar inte, slutar bara med bråk och dåligt humör. Och så vidare. Hela grejen skapar onödiga problem i förhållandet, och jag är otroligt trött på det. Trött på att inte k u n n a känna att "i dag vill jag göra det och det med honom". Vi har testat allt möjligt i sexlivet men det finns ingenting som skapat den där gnistan så att jag tänker på eller längtar efter sex.
Är desperat efter råd av någon som faktiskt lyckats få tillbaka eller skapat en sexlust. I mitt fall behöver jag bygga upp min från grunden på något sätt. Vore hemskt tacksam för hjälp/råd/idéer.