• Mammamia77

    vad tusan kan man använda istället för mjölk?

    nu blev det ännu svårare. Utesluter mjölk i min kost då sonen kanske har allergi och jag ammar. Har använt rismjölk till kaffe och cornflakes och gröt då havremjölk inte är så god kombo. Men nu med alla rapporter om arsenik vågar jag inte längre använda det och tänkte testa kokos eller mandelnöt, men insåg snabbt att det kansne inte heller går då barn lätt är känsliga mot nötter. hmmm en djungel det här.

    Säkrast med havren verkar det som så får nog stå ut tills jag slutar amma.

  • Svar på tråden vad tusan kan man använda istället för mjölk?
  • SandraP81

    Provat sojamjölk? Den tyckte jag var godast när jag körde mjölkfritt... Även om det ibland blev grynigt i kaffet.

  • SandraP81

    Hur gammalt är barnet? Varför tror du att det är allergiskt mot ägg o vete och soja? Och överkänslig mot nötter?

  • cosinus

    Jag körde på rismjölk. Blev ändå inga stora mängder. Lite till gröt varje dag bara.

    Havremjölk är äckligt på riktigt och sojamjölk föll bort då jag inte ville att det skulle gå över till barnet det heller.

  • Belevaere

    Just till kaffe funkar havregrädde bäst tycker jag, imat tror jag den heter, från Oatly. Blir lite gräddigare men rundar av kaffet fint ????

  • liol1973

    Själv tycker jag att havremjölk är riktigt gott till flingor, och godast är oatleys (den i blått paket). Den kan jag dricka dom den är. :)

    Jag har inte själv mjölk i kaffet men dem jag känner använder mandelmjölk där, vill man absolut inte använda nötter har jag sett både kokos-, quinoa- och hirsdryck som man kan testa. Har dock inte provat dem själv. :)

  • liol1973

    Hmm, jag undrar om inte ngn använt oatleys imat (matlagningsgrädde) i kaffet också, den kan nog fungera bättre än havremjölken där i alla fall. :)

Svar på tråden vad tusan kan man använda istället för mjölk?