• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som fött barn, hur ser era magar ut?
  • Butterscotch

Nej, det syns inte på min mage att jag fött barn. Dock ser inte magen ut som tidigare, men det beror mer på att träningen har fått stryka på foten och jag numera är mindre vältränad och några kilon tyngre än innan barnen. 

Kan inte minnas att någon av mina vänner heller har magar som ser ut som de på bilderna. 

• fluu

Det syns. Jag fick MASSOR av bristningar(hade nog mer bristningar än hel hud efteråt). Så här tre år efter så syns de, men de har bleknat massor och de stör mig inte.
    Syns nog lite på magen med. Mina magmuskler delade på sig och har inte gått ihop helt än. Detta stör mig inte heller.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • lövet2

Efter första barnet hade jag lite bristningar på magen. Röda först, men de bleknade. Så där skrynklig mage som bilderna visar, har jag aldrig haft mer än ett par dagar efter varje förlossning. Så ja, visst syntes det skillnad på min mage redan efter första förlossningen, men det var bara några röda strimmor. Midjemåttet var detsamma ända tills jag fött mitt fjärde barn.

• Mascaraklumpar

Min mage är helt platt utan bristningar, det finns inte ett enda spår av graviditeten - men så har jag bara ett barn också. Av de mammor jag sett magarna på har jag dragit slutsatsen att det oftast är barn 2 och 3 som gör den största skadan.

• SthlmSthlmSthlm
    Mascaraklumpar skrev 2015-02-19 14:34:14 följande:

Min mage är helt platt utan bristningar, det finns inte ett enda spår av graviditeten - men så har jag bara ett barn också. Av de mammor jag sett magarna på har jag dragit slutsatsen att det oftast är barn 2 och 3 som gör den största skadan.

Fast bristningarna under graviditet beror på hormonerna. Så man kan lika väl få det vid första graviditeten, som vid femtionde.
  • scanmia

Visst syns det: jag har ett ärr efter k-snittet. Men det ligger under bikinilinjen och i övrigt är magen platt som den var innan graviditeterna. Det tog lite tid för magmusklerna att gå ihop efter min sista graviditet så naveln putade ut under säkert ett år när jag gjorde sit ups eller efter ett skrovmål

• fluu

Jag var medveten om att jag skulle "drabbas" av mycket bristningar då jag lider av en hormonsjukdom. Jag har varit gravid tre gånger och det är lite intressant att jämföra när bristningarna har kommit. Under första graviditeten(som inte var jättelång) fick jag inga alls, men däremot fick jag några bristningar några veckor efter graviditeten. Under andra(fullgångna) graviditeten kom bristningarna runt halvtid och då nästan alla på en gång. Under tredje(väldigt korta) graviditeten hann jag inte få några alls och fick inga efteråt heller.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • isolande

Jag är platt med tendens till rutor. Enda skillnaden är att huden är lite lösare, men det känns bara om man tar på magen. 2 barn

• Mascaraklumpar
    SthlmSthlmSthlm skrev 2015-02-19 14:36:48 följande:
    Fast bristningarna under graviditet beror på hormonerna. Så man kan lika väl få det vid första graviditeten, som vid femtionde.
    Nja, hormoner är en bidragande faktor tillsammans med graden av mekanisk påfrestning som kollagenet utsätts för, kan man väl säga. Ärftlighet, ålder, viktuppgång och barnets storlek brukar anges som riskfakktorer. Min upplevelse, baserat på de mammor jag känner och de jag sett, är att andra- och tredjegångsmammor blir större och får mage tidigare än förstagångsföräldrar, och att de både har mer uttänjd hud och fler bristningar efter graviditeten.

Sen behöver det absolut inte vara sant bara för att jag upplever att det är så.
Svar på tråden Ni som fött barn, hur ser era magar ut?