All time high för SD: 19 %
Hmmm är det något att bli oroad för? Knappast då det är långt över 3 år kvar till nästa val och SD inte kommer att existera då.
Hmmm är det något att bli oroad för? Knappast då det är långt över 3 år kvar till nästa val och SD inte kommer att existera då.
På status.st sammanställs opinionsundersökningarna för Sverigedemokraterna status.st/
I skrivande stund är medelvärdet för denna månads undersökningar 15,2%. En del månader går det upp en del går det ner men tittar man på den långsiktiga trendlinjen så går det stadigt upp.
Om man ser tillbaks tre år i tiden och antar att trendkurvan kommer ha en likvärdig lutning så lär ett valresultat runt 25% i nästa val vara fullt möjligt.
Fortsätt att blunda för verkligheten om det känns bra för dig........
Och den är inte statistiskt säkerställd för den delen heller
Anmälde mig nyss på yougovs hemsida. Det räcker med en emailadress för att kunna delta i undersökningar. Med andra ord, Sd-lobbyn kan skapa dussintals konton var för att påverka undersökningarna i önskvärd riktning. Vilket vi är rätt vana vid här på FB. Känns inte seriöst nånstans.
Så ja, det är bra mycket mer tillförlitligt att basera statistiken på slumpvis utvalda personer i Sverige.
Ja och valresultat som fördubblades måste vara fantasier, eller en chock då man börjat likna gamla M
Hur många år är det kvar till valet?
Det säger sig själv. Men kanske inte för dem som inte ens har en aning om när nästa val är ;)
Oj vad känsliga ni SD:are är. 3 svar! Wow! Och det enda ni kan klaga på om S är en föredetta partiledares beteende, som inte ens var partiledare när "brottet" begicks. Men seriöst, är det verkligen ok at Åkesson försöker fuska med försäkringskasan?
Känns bra att det enda ni sd:are har att komma med är persoangrepp. Duktigt värre.
Jag bor och lever i ett land som har en normal invandring. Kom hit och jobba, eller stick. Jag gillar den politiken. Sen betalar jag 0% skatt, den politiken gillar jag också. Så, var det något mer du undrade?
Haha vilken drömvärld lever du i? SD kommer troligen vara näst största parti vid nästa val, kanske även störst om de envisa sossebältet i Norrland blir mindre...
Är så skrattretande att alla ska köra med 30-tals jämförelser. Berätta gärna för mig vad SDs politk har med 30-tal att göra..
Kan jag absolut inte påstå. Men jag slipper två av de saker som jag hatar mest med Sverige.
Och i det här landet går det att prata med varandra, man behöver inte sitta och skita ner sig av ilska över ett forum.
Men du är väl nån slags naiv 90-talist med inslag av feminism och kommunism, som blir allt vanligare numera.
Ta emot era miljoner invandrare då. Får se hur kul ditt liv blir när du upptäcker att det är ditt bostadsområde som brinner och att grannkommunen blev söndersprängd av muslimer förra veckan, för det bodde ju både svennar och judar där.
Naivt.