Inlägg från: Anonym (markattan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (markattan)

Ringorm? bild

Känner nån igen det här? Ser ringorm ut så? 
    Vi har misstankar på psoreasis också på märken som inte ser så "ring"-liknande ut. Behandlat med en mjukgörande salva utan resultat.

Vi har pratat med vårdcentralen men de bara vill att det ska smörjas in, de vill inte titta på det fastän vi vill ha en tid. Därför vänder jag mig till er.

Lustigt att det just uppkom en liknande tråd om detta precis nu, men det var helt och hållet slumpen.

• Svar på tråden Ringorm? bild
  • Anonym (markattan)
    Anonym (Ringorm) skrev 2015-02-20 17:25:30 följande:

Smittar ofta via katt kor o hästar. Jag fick av min hamster i min ungdom.

Vi har katt så det är möjligt. Men jag (detta är sambons ben) och barnen har inga märken. Kan det vara det ändå? 
  • Anonym (markattan)

Det kliar inte förresten. Måste det göra det?

• Anonym (markattan)

För det kan inte vara Borrelia?

Jag vill verkligen att han ska få en tid på VC men det verkar omöjligt. :-S Jättekonstigt. Dessutom med tanke på att det står att man inte "får" behandla psoriasis utan att det är kontrollerat av läkare innan. Eftersom det är det vi tidigare misstänkt tills jag nu fick syn på ringar. 

• Anonym (markattan)

Okej. Ja vi får väl se vad det är. Men skönt att läsa lite vad andra tror.

• Anonym (markattan)
    Anonym (Psoriasis o sol) skrev 2015-02-20 19:37:24 följande:
    Om det är borrelia så växer ringarna och blir större. Men är det så troligt att det finns fästingar nu? Om ni misstänker det så rita små streck runt ringen så ser ni om den blir större.

Psoriasis kan det vara... jag har haft liknande utslag, gick aldrig till läkare med dem men är övertygad om att det var psoriasis jag hade. Men jag solade bort mina utslag. Så fort det blev lite sol såg jag till att sätta benet i solskenet, efter ett par veckor var det helt borta och tog ca 6 månader på sig att komma tillbaka. Nu sista gången kom det inte tillbaka alls så jag har inte haft utslag på flera år.

Okej, ja det är säkert inte Borrelia eftersom de bara blir fler märken och inte större och större. Han har dock haft dem ganska länge, säkert i 2 år de äldsta.

Vad skönt att du blev av med din psoriasis! Vi får väl försöka ligga på VC ännu mer om att få en diagnos. Tycker dem är konstiga som inte kan tänka sig en titt. 
    Sola låter som en skön behandling, dock vågar vi inte prova den här eftersom han tidigare haft bekymmer med hudcancer. 

Svar på tråden Ringorm? bild