Inlägg från: Anonym (Psoriasis o sol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Psoriasis o sol)

Ringorm? bild

Anonym (markattan) skrev 2015-02-20 17:34:40 följande:

För det kan inte vara Borrelia?

Om det är borrelia så växer ringarna och blir större. Men är det så troligt att det finns fästingar nu? Om ni misstänker det så rita små streck runt ringen så ser ni om den blir större.

Psoriasis kan det vara... jag har haft liknande utslag, gick aldrig till läkare med dem men är övertygad om att det var psoriasis jag hade. Men jag solade bort mina utslag. Så fort det blev lite sol såg jag till att sätta benet i solskenet, efter ett par veckor var det helt borta och tog ca 6 månader på sig att komma tillbaka. Nu sista gången kom det inte tillbaka alls så jag har inte haft utslag på flera år.
  • Anonym (Psoriasis o sol)
    Anonym (markattan) skrev 2015-02-20 19:48:42 följande:

Okej, ja det är säkert inte Borrelia eftersom de bara blir fler märken och inte större och större. Han har dock haft dem ganska länge, säkert i 2 år de äldsta.

Vad skönt att du blev av med din psoriasis! Vi får väl försöka ligga på VC ännu mer om att få en diagnos. Tycker dem är konstiga som inte kan tänka sig en titt. 
    Sola låter som en skön behandling, dock vågar vi inte prova den här eftersom han tidigare haft bekymmer med hudcancer. 

Nej, då är det inte borrelia.

Jag solade inte direkt, om solen sken in genom fönstret satte jag mig bara på golvet med benet där, för jag ville gärna bli av med utslagen redan på våren så jag slapp ha dem redan innan sommaren
    Jag fick ju aldrig bekräftad psoriasis, så det kanske inte var det men jag tror det, har det i släkten och läste om det mycket.
    Men jag förstår om han vill undvika solen!
Svar på tråden Ringorm? bild