• Alexi

Inredningshjälp: Jag vill göra en liten scen till barnen?

Jag skulle vilja göra någon form av liten scen till barnen, med draperi eller liknande runt om. Den måste vara rätt flyttbar och kan inte stå i en hörna. Jag vill heller inte behöva sätta fast något i taket. Hjälp, vad kan man göra?

• Svar på tråden Inredningshjälp: Jag vill göra en liten scen till barnen?
  • mammalovis

Du kan inte bara sätta två krokar vid en dörröppning och hänga upp ett draperi där med en vit lina med spiraltråd i metall inuti och två skruvkrokar i ytterändarna.

Att bygga en scen kräver ju någon form av flyttbar låda tänker jag, om den inte ska vara mer permanent. Ni kan inte bara ha en rund matta att lägga som scen som ändå kan finnas i rummet.

• Alexi
    mammalovis skrev 2015-02-22 09:11:35 följande:

Du kan inte bara sätta två krokar vid en dörröppning och hänga upp ett draperi där med en vit lina med spiraltråd i metall inuti och två skruvkrokar i ytterändarna.

Att bygga en scen kräver ju någon form av flyttbar låda tänker jag, om den inte ska vara mer permanent. Ni kan inte bara ha en rund matta att lägga som scen som ändå kan finnas i rummet.

Vi har bestämt att det nog får bli krokar i taket i alla fall, med en gardinstång och två långa gardiner som draperi. För nej, tyvärr ingen dörröppning som hade passat bra.

Jo man kan ju så klart ha en liten matta bara men det hade varit roligt med någon form av upphöjning. Har funderat på låda men kan inte komma på att vi har någon bra, den måste ju tåla en hel del belastning.
  • twistedsocks

Den här mattan på IKEA kanske kan vara ett alternativ till en upphöjd scen: 

Annars går det kanske att få tag på en EU-pall el liknande att måla. Det har vi gjort på jobbet till barnen att ha som scen. 

• Alexi

Tack, cool ide med mattan!

om du med eupall menar lastpall så har jag också tänkt tanken men de är så himla sunkiga och stickiga.

• Dixie

kolla svtplay och Fixar rummet - där har de gjort scen i något av rummen, kanske du kan få tips där!

Svar på tråden Inredningshjälp: Jag vill göra en liten scen till barnen?