Fritidspedagog röker cannabis
Enkelt! Fråga honom om det är sant och erkänner han så polisanmäl honom och informera arbetsgivaren.
Enkelt! Fråga honom om det är sant och erkänner han så polisanmäl honom och informera arbetsgivaren.
Problemet är väl att han blir en riskfaktor. "Så länge ingen far illa" är tydligen allt ok. Så kan man ju resonera med ett ratfyllo som kör skolbuss också. "Han har ju inte kört av vägen ännu. Låt honom vara."
Jag skulle inte vilja att min pilot eller kirurg var knarkare, även om det innebär att jag blir klassad som moralpolis.
Vad man "tycker" är en knarkare är oväsentligt. Använder man olagliga droger är man per definition knarkare. Full stop.
Det vet ingen och det är en av orsakerna till att TS ska tala med chefen/facket om det. Den här vetskapen om killens drogvanor är det upp till företaget att agera på.
TS ska inte behålla för sig själv att det finns en potentiell riskfaktor på jobbet. På precis samma sätt som jag, i en chefsroll, har tvingats tala med folk om deras drogvanor enbart baserat på vad som återberättats för mig.
Och då nämner vi inte ens att de förmodligen har en policy om drogfri arbetsplats eller att om killen har drogproblem så har arbetsgivaren en skyldighet att hjälpa honom.
Haha vadå tveksam livsstil? Det finns inget som tyder på att ts kollega skulle missbruka cannabis eller vara hög på jobbet.
Och brottslingar ska inte jobba med ungdomar? Folk som tankar filmer är också brottslingar, anser du de vara lika olämpliga? För enligt dig handlar det ju enbart om lagen inte för och nackdelar..
Ge mig datum när omröstningen ägde rum.
ErnstHugo,
Varför snackar du just om att den olagliga statusen hos drogen resulterar i dåligt omdöme? Diverse droger som inte är narkotikaklassade är alltså okej enligt dig att missbruka hej vilt som fritidspedagog?
Hur menar du att din åsikt kring huruvida det är lämpligt eller icke för fritidspedagoger att bruka eller missbruka ej ännu narkotikaklassade droger står beskriven i någon jävla drogpolicy för arbetstagare?
Så det har aldrig funnits en omröstning där folket fick säga sitt, tack
Kan du nu sluta sprida lögner om att detta har förbjudits i demokratiskt anda?
Så länge han sköter sitt jobb som hans ska, nått du bör ha insyn till tycker jag inte att det finns nått att reagera på.
Du har hört rykten thats it, även om dom skulle visa sig vara rätt så är hans jobbinsats som är det avgörande här.
Jag är kommunalt anställd lärare. När jag anställdes behövde inte jag skriva på något papper om någon drogpolicy, men det kan ju förstås vara olika i olika kommuner. Om man bara röker på under lov/helger och då på platser där detta är lagligt, såsom Christiania, Amsterdam och en del stater i USA begår man inget brott och man har heller inget rus kvar när man arbetar - hur ställer du dig till det?