SR ifrågasätter inte rasistisk same
Förtydligande: Den aktuella diskussionen med oOOoOOo handlade inte om huruvida sametinget är rasistiskt eller ej. Diskussionen handlade om huruvida FNs Rasdiskrimineringskommitté skulle kritisera sametinget för att vara rasistiskt om någon anmälde saken dit.
Även om oOOoOOo personligen anser att samtetinget är rasistiskt så ger hen mig i sak rätt i att FNs Rasdiskrimineringskommitté förmodligen inte skulle klandra sametinget för rasism.Därför menar jag att mitt citat är rätt.
Den andra frågan som gällde förminskningen av mig byggde på att oOOoOOo i flera inlägg, vissa inlägg år som sagt var raderade, använde argument såsom "De lite mer intelligenta debattörerna inser till skillnad från dig att" och det var helt enkelt inte snyggt från oOOoOOo sida.
Du är faktiskt skyldig mig en ursäkt.

Sakfråga gäller om sametinget är rasistiskt, villet det helt uppenbarligen är enligt Fns definition av rasdiskriminering.
Saken gäller inte hurvida någon vill bli same eller om någon hyser någon avundsjuka mot samer eller om rasism kan ursäktas pga att rasismen kommer från en ursprungsbefolkning eller en minoritet.
Håll dig till sakfrågan så blir det inte så mycket missförstånd.
Att politiskt begränsa utifrån etnicitet är rasdiskriminering enligt FN, vilklet sametinget gör, punkt.