• Houdini

Hur upplever du som varit inlagd på sjukhus miljön på sjukhuset?

Har legat inne några gånger de senaste åren.

Pga hjärtat och har inga större klagomål utom att när man ligger på hjärtavdelningar får man inte ha igång son telefon eller ha datorn trist som sjutton när man ligger inne mer än en dag. Plus att det brukar vara jag och 70 plussare.

Fast när jag låg på torax efter en hjärtoåeration var det en sköterska som hade fel jobb. Jag var nyopererad, onsdagen, och hade haft någon slags bandage över bröstkorgen men den gjorde ont så de var öppen det var kardborrband som var stängningsgrejen. Och jag hade haft den hårda delen av kardborren på min högra bröstvårta i ett dygn. Den kändes som ett öppet sår.

Så på avdelningen, jag låg i ett två personers rum innerst bakom ett draperi. låg jag utan någonting på brösten för det gjorde ont ( hade redan tillräckligt ont från OP) att ha lakan på.

Då kommer sköterskan in och säger till mig att jag kränker henne genom att ligga och visa brösten :O samma skötersla vägrade hjälpa mig att ändra ställning i sängen när jag hade så ont i gumpen av att ha leget i samma ställning i nästan ett dygn. Det var lika bra jag gjorde de själv för vem skulle hjälpa mig hemma? Hmm detta var 24 timmar efter op.

Jag trodde min man skulle slå henne. Hon kom inte in i mitt rum mer de dagarna jag låg inne.

Annars har de varit toppensköterskor, de har sett till så långt det gått att jag antingen fått eget rum eller slipper ha någon annan i mitt rum.

Har legat på Lunds sjukhus och Landskrona lasarett på HIVA och thorax och andra avdelningar.

Svar på tråden Hur upplever du som varit inlagd på sjukhus miljön på sjukhuset?