varför avtar värkarna?
Hej!
Jag är gravid med tredje barnet i vecka 37+3 enligt ul i vecka 13....
Jag tror dock att det inte riktig stämmer men enligt den bm som gjorde RUL på mig i vecka 19 sa att man nu för tiden inte ändrar datum om man fått ett från vecka 13 och uppåt.
Hur som helst så är bebisen fixerad sedan över en vecka tillbaka och jag har det ganska tufft med ischias och foglossning vilket gör att jag knappt kan lämna hemmet....
Igår kväll så fick jag efter att jag och maken haft lite mysigt vilket jag trodde till en början var vanliga sammandragningar men som tillslut eskalerade och började göra ont! Jag hade det ganska jobbigt ett tag men inte så illa att jag inte kunde hantera dem.
Maken blev lite nervös och började packa det sista i väskan och precis när jag ska börja klocka så skulle jag bara vänta ut den värken och börja klocka nästa så bara slutade det! :0(
Så besviken! Min bm trodde har trott att jag kommer att föda tidigare eftersom jag varit fixerad så länge (vilket är ovanligt med tredje barnet) men det jag vill lägga till nu är att det är 6 år sen jag födde barn sist och har aldrig varit med om det här.... Första blev jag igångsatt, tvåan kom med raket fart utan förvarning....
Utan att blir påhoppad och dumförklarad kan någon snälla bara säga vad ni tror, kan det vara starten inför förlossning?
Jag har molande värk i magen just nu som har kommit tillbaka...
Tack på förhand!