• Jo83

varför avtar värkarna?

Visst är det surt med avstannade värkar. I v39 hade jag som du beskrev värkar som kändes som att jag höll på att slitas av på mitten, mannen la vårt barn och jag skulle klocka värkarna för att sedan ringa in barnvakt, men då plötsligt slutade de. Molade i magen resten av natten men på morgonen var även den känslan borta. En vecka gick sedan och jag kände absolut inget alls, trots att jag haft förvärkar flera veckor innan. En vecka senare åkte jag in till mvc på koll då jag var så trött på att va gravid och hoppades få hinnsvepning. Visade sig då att jag var 3 cm öppen och tappen utplånad (kanske från värkarna veckan innan) och förlossningen startade några timmar senare :)

• Jo83
    Erizajo skrev 2015-02-22 09:33:14 följande:

Så var det för mig med, men när han väl kom så var det med ketchup effekten, värkar först sen inget sen inget sen pang gick vattnet och en timme senare var han ute!

Ketchupeffekt haha :) Hade samma, vattnet gick värkarna kom åter igång och 2 timmar 15 min senare var han ute. Och då tog ändå första förlossningen runt 36 timmar från vattenavgång och 24 timmar från etablerat värkarbete
Svar på tråden varför avtar värkarna?