• Heystella

IVF 2015 Mars - April

Hej! Jag hoppar gärna in här. Vi har gjort 2 försök innan (ett färsk och ett frys) som båda tyvärr slutade i tidiga missfall i v. 5. Nu i Mars kör vi igång försök nummer 3 och kommer att börja med sprutorna i mitten av Mars :)

Vi går hos Nordic IVF i Göteborg!

• Heystella
    Petris skrev 2015-02-26 14:56:25 följande:

Hoppar gärna in här! :) Gör min andra ivf på Huddinge. Är på sprutdag 9! imorgon är de dags för vul för koll av äggblåsorna Vilket ja är nervös för då ja har dålig äggreserv.

Välkommen & lycka till imorgon! :)
  • Heystella

Petris - Härligt! Hoppas allt går bra på tisdag.

Vill ni att vi ska fixa en lista i tråden även fast vi bara är några få ännu? :)

• Heystella

Cococi - Jag hade huvudvärk under tiden jag tog sprutorna vid mitt första försök, illamående slapp jag dock :)

• Heystella
    Sthlmsthlm skrev 2015-03-02 18:18:45 följande:

Hej! 

Hoppar in här. Planerar att starta mitt tredje IVF runt den 24 mars om mensen kommer då den ska. 

De två första IVF fick jag många ägg men dålig kvalitet (har PCO-äggstockar). Nu ska jag byta från Gonal-f 150, till Menopur 150 som ska vara lite "mildare". På senaste IVF plockade de 20 ägg och det var 45 äggblåsor som börjat växa. Lite för mycket! Gjorde ICSI och odlade till blastocyst på andra försöket.

Nu är det bara börja ladda mentalt för att köra igång. 

Då kommer vi nog att köra igång nästan samtidigt! Det här är också vårt 3:e försök så nu vår vi väll hålla tummarna för att det är 3:e gången gillt! :)
  • Heystella
    Sthlmsthlm skrev 2015-03-04 19:25:47 följande:

Ja vad kul!

Har du några ändringar i behandlingsplan inför detta försök? Hur har det sett ut tidigare?

Jag har fått höja dosen Gonal-F från 150 till 175, samt fått höja min Levaxindos men inget annat. Går hos IVF Nordic och dom verkar inte vara jättepigga på att ändra saker, haha. Ska försöka få Trombyl utskrivet från min Gyn innan sprutstart men annars kommer jag nog att köra på albyl istället som också innehåller acetylsalicylsyra :)
  • Heystella

Kul att det händer en del här i tråden! :) Var hos min gyn idag och fick igenom min vilja att få Fragmin under detta försök! Nu är det bara att invänta mensen och sen kör försök 3 igång.

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April