IVF 2015 Mars - April
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Hej!
Vilken klink är ni på? Jag ska lämna blodprov på måndag, sen dags att börja med sprutorna. Om nu allt går som planerat!
välkomna!
Pommac>> men fy vad trist att inget befruktadeS! Just med allt man går igenom. Hoppas på nästa gång då!
Heystella>> beklagar era mf! Hade själv ett ma i somras. nu måste det ju få gå bra!
Jag är på sahlgrenska själv och tycker tiden går så sakta!
har ni några tips/råd att ge inför allt som väntar.
, ni som gjort några försök redan?
Hej!
Äntligen tråden för mig :) vi ska ha vårt infosamtal den 9 mars och då ska vi få sätta igång direkt efteråt, om inte läkaren behöver ta några nya prover. Vi har dock gått på Rmc i ett år nu så vi hoppas verkligen att de har tagit alla prover som behövs! Jag är väldigt lättstimulerad (6 ägg på halv Pergo) så jag tänker att vi borde få kort protokoll. Om allt går vägen så borde vi alltså få sätta igång vid nästa bim, vilket är 12 mars! Whop whop!!!
Hoppar gärna in här! :) Gör min andra ivf på Huddinge. Är på sprutdag 9! imorgon är de dags för vul för koll av äggblåsorna Vilket ja är nervös för då ja har dålig äggreserv.
oo när ska ni få besked? Förhoppningsvis er du bara ligga en vecka innan mig med sprutorna - det är ju perfekt för då kan du berätta allt för mig innan det är min tur :D
Vid min förra ivf när ja va på vul för att mäta äggblåsorna så va dom mellan 10-14,Vid äggplock vill dom att dom ska va mellan 18-22 . Så sa dom på kliniken ja gick på då och de va på Carl von linne.. Är på Huddinge nu men borde ju va samma. Ja de hoppas ja med! :) :)
Petris>> så spännande!
Heystella>> ja vore bra med lista, lite synd bara att dem ofta tar upp så mycket plats i tråden när den fylls på.
Veriitas>> välkommen, vi är också på Sahlgrenska och drar igång nu i Mars med sprutorna och äp.
Idag lämnade jag blodprov och imorgon em ringer min BM och säger hur det ser ut. Hoppas jag får börja med sprutorna sen.
Hej hej,
Hoppar in här hoppas det är okej.
Började med gonal-f 125 den 23/2, var på ul idag 2/3 bara små blåsor fick höja gonal-f till 200 på dag 8 istället, ska på nytt ul på fredag 6/3, hoppas på större blåsor då.
Det är vårt första försök.
Mitt blodprov visade bra, så imorgon börjar jag med sprutorna. ska ta dos 175 i några dagar, sen 150. På måndag ska jag lämna nytt blodprov och kommer förmodligen bli UL i slutet av nästa vecka för att se hur äggblåsorna har vuxit. Hoppas verkligen detta kommer gå bra med allt, men nu händer det lite iallafall. varit drygt att bara spraya.