IVF 2015 Mars - April
Hej hej
Jag hoppar oxå in här :)
Jag håller på att sprayar för fullt och börjar med sprutor nästa vecka den 11/3 o planerat ÄP är v 13 :)
Hej hej
Jag hoppar oxå in här :)
Jag håller på att sprayar för fullt och börjar med sprutor nästa vecka den 11/3 o planerat ÄP är v 13 :)
Nu är min tid med nässprayet över :) o börjar med sprutorna ikväll. Någon som har använt menopur? Ger det några biverkningar?
Jag använde menopur nu senast och fick en hel del biverkningar. Illamående, uppsvälld mage, huvudvärk och trötthet.
Det är ju såklart olika från person till person så jag hoppas att du klarar dig utan :)
Ja har använt Menopur hög dos 412. Fick inga biverkningar av den alls. De enda som va är att de sved lite efteråt. Lycka till! :)
Välkomna alla nya i tråden! Låter som att det är många som ska ha äp i veckan! Spännande!
Jag började med sprutor igår (meno 112,5) och ska på mitt första vul på torsdag - så ligger lite efter dom flesta här tidsmässigt. Hoppas att ni kan gå förs och sätts exempel med mänga fina plus!
Hej på er! Har en liten fråga.. är det någon som har ätit pencelin samtidigt ni tar sprutorna?
Hoppar in här i tråden! =)
27 år och är inne på min andra IVF behandling (korta metoden). Första gången fick vi ut 9 ägg varav 6 blev befruktade. Fick dock inga ägg till frysen.
Nu har de höjt dosen, tar bemfola 300 och orgalutran.
Idag var jag på VUL och de kunde bara se 4 äggblåsor. Känner på mig att vi kommer misslyckas denna gång med...
Är det någon här inne som har någon solskens historia? Ska på VUL imorgon igen och se om det blir ÄP på måndag eller tisdag..
Igår blev hela 15 ägg och min sambo lämnade ett kanonprov, så nu ligger dem och växer till sig på SU. Vi ska dit för återföring nu lördag eftermiddag, hoppas det blir många starka, så vi även får att frysa ner.Ingreppet gick allt över förväntan, gjorde allt ont imellanåt, som små snabba hugg, men försökte slappna av och fick morfin, men inte så farligt som jag trodde. var jättego personal som tog hand om oss.
Hade mensvärk hela em/kvällen sen och väldigt trött, så la mig tidigt igår.
Va på mitt andra VUL idag o blåsorna hade växt till sej så mitt äp blir på onsdag morgon :) glad men samtidigt nervös..
Hej alla jag hoppar in här :)
Vi är mitt uppe i vårat första IVF-försök på Carl von linne-kliniken i uppsala.
Tagit menopur i 3 dagar (ikväll blir 4e dagen) samt ska börja med orgalutran på måndag. På onsdag ska vi på återbesök och se om dosen behöver ändras.
Det här är så spännande :)