• Strato

IVF 2015 Mars - April

Hej!

Äntligen tråden för mig :) vi ska ha vårt infosamtal den 9 mars och då ska vi få sätta igång direkt efteråt, om inte läkaren behöver ta några nya prover. Vi har dock gått på Rmc i ett år nu så vi hoppas verkligen att de har tagit alla prover som behövs! Jag är väldigt lättstimulerad (6 ägg på halv Pergo) så jag tänker att vi borde få kort protokoll. Om allt går vägen så borde vi alltså få sätta igång vid nästa bim, vilket är 12 mars! Whop whop!!!

• Strato

oo när ska ni få besked? Förhoppningsvis er du bara ligga en vecka innan mig med sprutorna - det är ju perfekt för då kan du berätta allt för mig innan det är min tur :D

Gweny skrev 2015-02-26 12:06:35 följande:

Välkommen! Oj ja då får dem ha koll på dig om di är så lättstimulerad!

Vill ha nästa vecka, och besked om hur det gått för mig. Sprutorna väntar i kylskåpet.

• Strato

Vid Pergo så får man ju inte gå vidare om blåsor är över 12 om jag inte missminner mig (alltså om man har för många över 12) så jag antar att allt över 12 potentiellt kan innehålla mogna ägg?

Gweny skrev 2015-02-26 15:35:41 följande:

Hoppas dem ser ett gäng bra blåsor!

Vilken storlek är mest önskvärt på äggblåsorna? Nån som har koll på det?

• Strato
    Andje skrev 2015-03-05 20:49:03 följande:

Wihoooo! imorgon ska vi gå på gruppinfo om ivf. Hoppas på väldigt snabb behandlingsstart efter det. Är jättespänd på vilket protokoll vi får. Det får vi iofs inte veta imorgon.

Vi kommer åka dit direkt efter min farmors begravning. Blir tvära kast mellan liv och död imorgon eftermiddag...

Åå vi ska på vårt infosamtalet på måndag! Hur var erat? Vad sa dom?? Jag är så spänd! Men när kommer ni få reda på protokoll? Jag tänkte ju att vi skulle få den informationen på måndag :p
  • Strato

God morgon! :)

Vi går inte heller privat utan via landstinget i östergötland (Rmc Linköping). Jag ver inte om det är fler än vi som ska vara med på informationen men det har inte låtit så! Vi fick vår kallelse för en månad sen och vi gjorde vår sista behandling (Ibsen) i november så väntan har varit heeeeelt olidlig! Jag hoppas hoppas hoppas att vi också får köra igång direkt - jag har också bim på tors/fre! Så jag hoppas verkligen att vi får köra kort protokoll och att vi kan sätta igång direkt, för jag är sååå trött på att vänta :)

hoppas att ni också får ett kort protokoll och kan köra igång nästa helg!! Kul om vi hamnar precis lika! :)

Andje skrev 2015-03-07 09:58:00 följande:

Spännande! Går ni privat? Då får ni säkert veta ert protokoll redan då. Vi går på ´landstingets fert.mottagning så vi hade gruppinfo med fyra andra par. Jag var äldst av tjejerna tror jag men några av tjejerna hade ganska mycket äldre män. Sköterskan berättade om de olika protokollen och det var mycket info att ta in. Tur att det inte blir läxförhör på detta innan man sätter igång Man får tydligen ett skriftligt tydligt protokoll men sin exakta behandling sen. Många sprutor och sprayer och hej och hå.

På vår mottagning ska man ringa när man är redo att sätta igång så vi fick ingen tid där och då. Min tanke är bara att vi har varit redo hur länge som helst så på måndag morgon slänger jag mig på telefonen. Jag räknar med att få mens på torsdag eller fredag (om jag inte är gravid men det känns redan som tråkig mensvärk) så då borde det ju vara perfekt läge att sätta igång en behandling.

Kör ni igång på stört när ni får ert protokoll?

• Strato

Ang bim - så känns det som att det inte vi inte har en chans i ******* vi har aldrig ens varit i närheten av ett plus :(

Strato skrev 2015-03-07 10:39:21 följande:

Vi går inte heller privat utan via landstinget i östergötland (Rmc Linköping). Jag ver inte om det är fler än vi som ska vara med på informationen men det har inte låtit så! Vi fick vår kallelse för en månad sen och vi gjorde vår sista behandling (Ibsen) i november så väntan har varit heeeeelt olidlig! Jag hoppas hoppas hoppas att vi också får köra igång direkt - jag har också bim på tors/fre! Så jag hoppas verkligen att vi får köra kort protokoll och att vi kan sätta igång direkt, för jag är sååå trött på att vänta :)

hoppas att ni också får ett kort protokoll och kan köra igång nästa helg!! Kul om vi hamnar precis lika! :)

• Strato

Självklart är du välkommen!

Hoppas att det blir ett guldägg denna gång! När får ni information om befruktningen? Den här processen är verkligen en övning i att vänta!

Satfläsk skrev 2015-03-07 10:46:00 följande:

Hej alla!

Jag hoppar in här om det är okej?

Jag är inne på min andra omgång IVF.

Första gången blev det 2 befruktade ägg. Ett till mig och ett till frysen.

Det blev inget efter första återföringen och tyvärr så överlevde inte embryot upptiningen så det blev aldrig något FET.

Jag gjorde äggplock igår och mår sisådär idag. Fick tyvärr ut färre ägg denna gång ( 8 st, förra gången var det 11) men jag håller tummarna för att de är av bättre kvalité den här gången iaf!

Återföring på onsdag förhoppningsvis.

• Strato

Will!!!

Nu har vi haft vårt möte! Det blir kort protokoll (Jäy!!) vilket innebär att vi får starta nästa mens, dvs nu i veckan!!! :D

Vi fick även göra ett vul och de hittade en cysta men den var så liten att vi får fortsätta ändå (Phu!!!!).

Efteråt fick vi träffa en ssk som visade oss alla sprutor vi ska ta. Vi kommer få använda ( menopour ( stavas det så?)) som follikestimulerande läkemedel - 112,5 är vår initiala dos. Gud det känns så overkligt! Äntligen händer det!

Vi började förSöka i april/maj 2013 och har gått hos Rmc sen april 2014. Utredningen tog hela våren och vi fick vår första kur pergotime i september. Jag fick för många blåsor på både hel och halv kur så var tvungen att avbryta båda försöken. Vi har även testat insemination men det funkade ju inte heller....

När vi började var vi typ först av alla ivår bekantskapskrets och Idag har typ ALLA barn eller är gravida.... :/

Hur länge har ni försökt?

Andje skrev 2015-03-08 15:08:35 följande:

[quote=74972056][quote-nick]Strato skrev 2015-03-07 10:39:21 följande:[/quote-nick]

[/

Åh vi får hoppas att ni får köra igång direkt! Vore verkligen kul om vi kan tajma exakt :) inte ofta man längtar att det ska bli måndag men nu gör jag det så jag får ringa och boka tid.

Hur länge har ni försökt bli gravida?

• Strato

Va kul! Vi är några stycken som precis haft våra samtal vi med :) hoppas ni får sätta igång snart!

lottizz85 skrev 2015-03-09 18:39:33 följande:

Hoppar in här med!Efter 2 år av försök utan att lyckas bli gravid ska vi på tis på första möte på cvl!

Känns både spännande och lite skrämmande att äntligen få sätta igång!

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April