• väntar2015

IVF 2015 Mars - April

Satfläsk skrev 2015-03-07 10:46:00 följande:

Hej alla!

Jag hoppar in här om det är okej?

Jag är inne på min andra omgång IVF.

Första gången blev det 2 befruktade ägg. Ett till mig och ett till frysen.

Det blev inget efter första återföringen och tyvärr så överlevde inte embryot upptiningen så det blev aldrig något FET.

Jag gjorde äggplock igår och mår sisådär idag. Fick tyvärr ut färre ägg denna gång ( 8 st, förra gången var det 11) men jag håller tummarna för att de är av bättre kvalité den här gången iaf!

Återföring på onsdag förhoppningsvis.

Hej!

Då ligger vi ganska lika i behandlingen :) Det här är våran 1a ivf och vi fick ut fem ägg i torsdags, varav tre blev befruktade. Återinsättning på tis. Jag är jätte nervös, tänk om inget skulle klara sig till dess?

Jag håller tummarna för dina ägg! Hoppas du får må bättre snart! Jag började med lutinus imorse, fick jätteont i nedre delen av magen alldeles efter, men det gick som tur är över, få se hur det känns när jag tar tabl. Nr 2 om ett tag.

Kram till alla som kämpar därute!
  • väntar2015
    LHF skrev 2015-03-10 08:56:38 följande:

Fick du reda på att de hade blivit befruktade på en gång? Jag har inte hört ett ljud om det :/

Magontet verkar inte riktigt vilja försvinna för min del. Jag kan inte ens förklara smärtan för den är så konstig hehe.

Jag märker att jag fortfarande är väldigt öm, på insidan, så att säga. Det märks verkligen när jag ska föra in vagitorierna!

Känner igen det där. Får som kramp efter jag för in lutinusen :/

Dem ringde dagen efter och talade om hur många som blivit befruktade och vilken dag jag skulle återkomma för insättning, dvs idag, så nu är det snart dags! Vad jobbigt att inte hört något alls? Men hoppas att det är positivt och att du har många fina ägg som väntar på dig :)

Nej håller med, det är svårt att förklara hur det känns.. jag har dock inte så ont längre men har fått utslag och en fruktansvärd klåda över hela kroppen så jag tror jag kan bli tokig! nån som känner igen sig? måste fråga idag när jag ska in.

Dem där vagitorierna var då inge roliga, var glad idag när jag inte behövde ta när jag ska in... :)

Lycka till nu!
  • väntar2015
    LHF skrev 2015-03-10 10:01:00 följande:

Jaha. Jag fick tid för återföring samma dag som ÄP var men jag vet inte alls hur det har gått hehe.

Jag får hoppas att de inte hör av sig, för då kanske det är något negativt. Hör de inte av sig så antar jag att det iaf blev nåt som överlevde eftersom att jag ska dit imorn :)

Låter som nån allergisk reaktion, tycker jag!

Jag måste tyvärr ta dem även när jag ska in och många dagar framöver :P

Lycka till idag!

Då är det väl lite olika hur dem gör, men då hoppas vi INTE på ett samtal idag då! :)

Ja få se vad dem säger, jobbigt är det när man typ vill klia ihjäl sig...!

Aha, men är bara idag jag slipper sen ska jag ta dem fram till dan innan test dagen.

Tack snälla du! lycka till imorgon! :)
  • väntar2015
    Strato skrev 2015-03-11 20:48:09 följande:

Har du hört något än?? :)

Hej! Tänkte du på samtalet? Var inte jag som väntade på samtal :) eller menade du min klåda och utslag på kroppen?
  • väntar2015
    Strato skrev 2015-03-11 22:16:05 följande:

Haha, ja, nä just det, det var lhf.. Lätt förvirrad är vad jag är :)

Men ush för klåda! :/ hoppas det blir bättre snart!

Hihi, vi känner nog alla igen oss i den där lätta förvirringen ibland ;)

Ja usch det är fruktansvärt! Fick byta från lutinus till en annan sort ifall det var den jag reagera på, men det blir bara värre känns det som :/ ska ringa kliniken imorn tänkte jag få se vad dem säger.
  • väntar2015
    Strato skrev 2015-03-12 07:24:19 följande:

Åå vad jobbigt :( vilken rd är du på? Det finns ju graviditetsklåda..... Hoppas på att detr det! :D

Jag fick tillbaka ett 5dagars i tis, är jag på rd 2 då? :) utslagen å klådan började i helgen så kan inte skylla på det heller... :/

Vad härligt att ni får köra igång nu! All lycka till er!
  • väntar2015
    LHF skrev 2015-03-12 07:38:39 följande:

Ja precis, det var jag ;)

Jag kunde inte hålla mig så jag ringde och kollade och det fanns 3 befruktade ägg.

Vi gjorde återföring igår med ett riktigt guldägg! De sa att "finare än såhär går det inte att få" :)

Hon som jobbade i labbet sa skämtsamt att hon inte kunde se könet men att "den" var söt iaf.

Det såg väl ut som att det bara blev 1 till frysen men jag håller verkligen tummarna för att det inte ska behövas!

Härligt att din mens kom idag. Ska du börja med sprutor nu eller?

Ååå vad kul att höra! Visst var det en speciell känsla att få embryot insatt? Nu vet man liksom att man har en chans iaf och att det ligger ett litet frö där! :)
  • väntar2015
    LHF skrev 2015-03-12 08:00:58 följande:

Ja det känns jättebra!

Det här är min andra ruvning men vi fick inte såna bra ord den första gången hehe

Jag ruvar också på ett 5-dagars. Förra gången var det ett 3-dagars.

Nu håller vi tummarna för allt går vägen för oss! När har du testdag?

Ja just det, det skrev du förut ja :)

Jag har testdag den 23e, gissar att du har dagen efter? :) ja nu håller vi alla tummar! Har varit så mkt negativt den senaste åren så nu ska det väl för skjutsingen vara dags för nånting positivt på den här fronten! ? :)
  • väntar2015
    LHF skrev 2015-03-12 09:51:14 följande:

Jag har inte fören den 29/3. Där jag går är det alltid 18 dagar efter. En evighet ju!! Men förra gången kom mensen redan på rd 11.

Ja nån gång ska man väl lyckas.

Den här gången har jag haft det mkt jobbigare än första. Jag känner mig som ett vrak men jag antar att det är alla extra hormoner och det psykiska som gör det :/

Okej, ja jag förstår att det känns som en evighet jag tycker det känns långt till den 23!

Hoppas verkligen du får må lite bättre snart! Själv märker jag inte så mkt förutom att jag blivit väldigt lättretlig och det har jag inte varit förut,, och klådan då såklart.
  • väntar2015
    Gweny skrev 2015-03-12 12:11:24 följande:

Håller tummarna för er som ruvar nu! Spännande tid framöver i tråden nu.

Imorgon fm ska jag in och göra VUL, se om dem vuxit till sig!

Tack! Lycka till och hoppas dem vuxit som dem ska! :)
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April