Strato skrev 2015-03-09 18:45:00 följande:
Will!!!
Nu har vi haft vårt möte! Det blir kort protokoll (Jäy!!) vilket innebär att vi får starta nästa mens, dvs nu i veckan!!! :D
Vi fick även göra ett vul och de hittade en cysta men den var så liten att vi får fortsätta ändå (Phu!!!!).
Efteråt fick vi träffa en ssk som visade oss alla sprutor vi ska ta. Vi kommer få använda ( menopour ( stavas det så?)) som follikestimulerande läkemedel - 112,5 är vår initiala dos. Gud det känns så overkligt! Äntligen händer det!
Vi började förSöka i april/maj 2013 och har gått hos Rmc sen april 2014. Utredningen tog hela våren och vi fick vår första kur pergotime i september. Jag fick för många blåsor på både hel och halv kur så var tvungen att avbryta båda försöken. Vi har även testat insemination men det funkade ju inte heller....
När vi började var vi typ först av alla ivår bekantskapskrets och Idag har typ ALLA barn eller är gravida.... :/
Hur länge har ni försökt?
Åh vad roligt att ni får köra igång direkt! Håller alla tummar att det går enligt plan
vi har också försökt sedan maj 2013 och fick komma till fert.mottagningen i juni 2014. Då hann vi bara få första info, sen stängde de för sommaren. I slutet av augusti fick vi påbörja första kuren Pergotime och jag har ätit enkel, dubbel och trippel dos. Det är bara trippeldos som har fungerat. Jag har blivit så himla besviken när vi testade enkel och dubbel dos och ingen av dem fungerande. En hel månad bortkastad kändes det som. Antar att jag är ganska svårstimulerad.
Visst är det surt att vara sista paret ut med barn!? Vi är också de enda i kompiskretsen utan barn. Hur hanterar ni det? Berättar ni för kompisar att ni kämpar? Vi har berättat för en del kompisar och det visar sig ju när man berättar att det är ganska många som fått kämpa länge eller fått ta hjälp.
Just nu är jag rätt säker på att det är mensvärk som molar i magen så jag hoppas så himla mycket på korta protokollet med start direkt. Vi får se på torsdag