• Mytime

IVF 2015 Mars - April

Hoppar in här.

Gruppinfo på torsdag.

O så hoppas ja vi får starta direkt sen.

• Mytime
    Andje skrev 2015-03-20 20:50:42 följande:
    Hej!

Visst var det du som går på ferten i Västerås? Dags för gruppinfot nu alltså. Hoppas det passar sig så att du kan komma igång direkt. Jag hade tur och fick börja direkt veckan efter infot och är framme vid äggplock på måndag redan.
    Hade ni varit på info förut eller blir det första gången?
    Jo precis vi går i Västerås.

Vi har inte varit på den infon tidigare men hade tid till den för snart ett år sedan men sen blev vi gravida spontant men blev missfall o sen en himla karusell med bukhinneinflammation bla o tre månaders sjukskrivning, flera veckor på sjukhus osv så nu får vi ladda om o hoppas de går vägen denna gång.

Ja hoppas givetvis av hela mitt hjärta attvi lyckas på första försöket dessutom men någonstans i mig har hoppet börjat avta så då hoppas ja istället på att vi lyckas inom de tre, landstingsbetalda försöken.
  • Mytime
    ak15 skrev 2015-03-23 16:46:06 följande:

Fått två Embryon tillbaka :) ett nio o ett 7 celligt :) :)

Hur kommer det sig att du fått två ägg införda? Trodde de endast ville sätta in ett? Att man måste ha väldigt speciella skäl för att få sätta in två? Hur övertalar man för två ägg?
  • Mytime

Nu har vi äntligen startat!!!

Började spraya idag vid lunch.

Väldigt orolig inför sprutpennan sen men de problemet tar ja tag i om tre veckor...

Maken får lära sig o min mamma kan oxå så ja får ta till lite hjälp så ska de nog lösa sig på nåt sätt.

Sen e de "bara" de värsta kvar sen... Äggplocket! :(

Men nu är vi iaf igång! :D

• Mytime
    Elfia skrev 2015-03-30 20:36:55 följande:
    Hej! Vad skönt att du fått komma igång. Förstår din oro men det kommer säkert gå bra ska du se. Inte för att vara sådan men ägglossningsprutan och äggplock var ingenting i jämförelse med denna psykiska påfrestning man går igenom under ruvartiden:( Börjar närma mig testdagen med stormsteg helt plötsligt och jag märker hur det tar på psyket nu när man kastas mellan hopp & förtvivlan.

Vi kan väl hålla tummar och tår för varandra:)
    Ja hoppas verkligen du har rätt!

Usch nej de kan inte heller va kul. Än så länge inbillar ja mig att de kommer va den "lättaste" delen bara för att man indirekt gått o väntat så i ett par år iaf inför varje bim o sedan blir besviken men de är nog ändå mörk starkare känslor när man VET att man är ruvare. Analysera ALLT hela tiden osv. Håller tummarna för dig att de går vägen! När ska du testa?
  • Mytime
    Andje skrev 2015-03-30 20:48:51 följande:

[quote=75088720][quote-nick]Mytime skrev 2015-03-30 20:04:42 följande:[/quote-nick]

Nu har vi äntligen startat!!!

Började spraya idag vid lunch.

Väldigt orolig inför sprutpennan sen men de problemet tar ja tag i om tre veckor...

Maken får lära sig o min mamma kan oxå så ja får ta till lite hjälp så ska de nog lösa sig på nåt sätt.

Sen e de "bara" de värsta kvar sen... Äggplocket! :(

Men nu är vi iaf igång! :D

[/

Roligt att komma igång! Tänkte på dig för någon dag sen hur det har gått efter gruppinfot. Hur tyckte du att det var?

Sprutorna känns inte alls, det är ju sån supertunn nål. Fast är man spruträdd så är det ju läskigt ändå.

Äggplock är väl inte lattjo lajban men ta en sak i taget. Viktigast är att ni är igång!

Ja hoppas sprutorna går bra!

Kan inte sluta oroa mig för alla steg som man står inför.

Oj, de va mkt information på en o samma gång o ja minns knappt hälften. Ja fokuserar för att komma ihåg från gång till gång tror ja annars missar ja nog nåt viktigt.

Just nu e de spray i tre veckor o så ska ja dit 22/4 för att se hur det ser ut då. De e en onsdag o så ska ja dit på måndagen för blodprov. O så har ja v 19 i huvudet för om allt går som de ska så e de Uppsala då men allt däremellan tar ja när de kommer så att säga.
  • Mytime
    lottizz85 skrev 2015-03-30 22:42:47 följande:

Vi är på första försöket och började spraya i lördags!

Vill bara att allt ska vara slut nu! Känns som det är jättemycket man ska behövs gå igenom, både psykiskt och fysiskt! En riktigt påfrestning!

Då är vi på ungefär samma ställe :)

Började spraya igår o de e oxå första försöket.
  • Mytime

Suprecur

Hej nu e ja förvirrad o orolig!

Började spraya me supresur i måndags lunch o de sa att mensen ska komma som vanligt denna gång o min mens är relativt regelbunden. Pendlar mellan 26-30dgr men oftast 26-28dgr.

Så idag är dag 29 o ingen mens i sikte!

Enda gången på snart fyra år som ja faktiskt vill att den ska dyka upp trots alla smärtor av endometriosen men som sagt inget ännu.

Bör ja bli orolig o ringa fert el va gör ja?

Ja skulle ju ringa när mensen kommer men om den inte gör de då eller drar ut massa på tiden!?!?

Erfarenheter stöd o tips tack!

• Mytime
    Liil skrev 2015-04-04 07:07:45 följande:
    Ofta så kommer mensen några dagar senare när du sprayar. Om inte mensen kommer när du kommit till din sprutstartdag så har jag för mig att du då får spraya 1 vecka till. Mig veterligen så ska man alltid börja med sprutorna på en onsdag, i vilket fall i Västerås dit du tillhör. 
    Sprutstart är inte förrän 22/4 (en onsdag).

Men isf vore ju mensen 2,5vecka försenad om den inte kommit förrän då.

Den borde ju komma senast idag.

Men om de kan va några dagar senare så senast framåt tisdag el onsdag då. Om den inte dykt upp då, är de läge o ringa då el ska ja ringa tidigare?
  • Mytime
    Liil skrev 2015-04-04 19:24:20 följande:
    Som det varit för mig vid de 2 försök jag gjort så har jag fått mens på spraydag 10 och spraydag 12 och har börjat med sprutorna 1-2 dagar efter. Men om du ska ha mens nu snart och inte börja med sprutorna förrän den 22:a så är det ju inte hela världen om den är lite sen. 
    Har faktiskt ingen aning om du behöver ringa, men huvudsaken är ju att mensen kommer innan du börjar med sprutorna om jag förstått rätt. 
    Okej, tack då avvaktar ja lite o ser va som händer.
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April