• 1983an

IVF 2015 Mars - April

Hej, jag hoppar in här i tråden. Hade utplock idag i Uppsala, är lite mör, men glad att det är över. Återförande planerat till tisdag. Är inne på 3e utplocket nu så vi hoppas att det ska gå vägen. Har gjort 2 ET och 2 FET tidigare som resulterat i ett mf i v 8.

Kul att det är många som ruvar samtidigt och även några gravida :)

• 1983an
    Längtan 34 skrev 2015-05-07 19:08:36 följande:

Välkommen! Skönt när äggplocket är gjort :). Lycka till på tisdag!

Tack! :)
  • 1983an
    GrukanGrace skrev 2015-05-07 21:33:56 följande:

Inne på 6:e försöket nu. Alla har varit så bra. Senaste två vi satte tillbaka fick 12 av 10 möjliga i betyg. Men det går inte ändå. 2 MF men då på egen hand.

Nu ändrar vi allt testar bu långa protokollet. Gonal F icis. Aha om 3 dagars, blodförtunnande och Cortison.

Kram från en som börjar misströsta

Har du provat långt protokoll tidigare? Är det lång nedreglering? Är typ veteran i ivf världenkänns det som, med totalt fem hormonstimuleringar, fyra utplock totalt, långt och kort protokoll och olika preparat under två års tid. Det går inte snabbt tyvärr.. Men har du fått någon MF utredning? Kortison och blodförtunnande fungerade för min vän som också fått 2 MF under 4 års försök och det visade sig att hon hade aggressivt immunförsvar, så Kortisonet gav effekt för henne. Jag håller tummarna det är inte kört än förrän ni provat allt! Kram!
  • 1983an
    Saturnus skrev 2015-05-11 14:00:49 följande:

Ni som kört korta o sedan långa protokollet. Har antalet dagar från sprutstart till Äggplock förändras? Alltså sprutar man lika länge när man är nedreglerad?

Försöker boka sem i samband med ivf inte lätt. Tidigare när jag körde korta vart det Äggplock på dag 11 varje gång. Skulle uppskatta era erfarenheter.

Jag har gjort både och, långa protokollet med 2 månaders nedreglering - 21 dagars sprutande (var typ helt nollställd i hormonnivåerna så jag reagerade till en början) kort nedreglering ca 2-4 veckor - 14 dagars sprutande

Korta protokollet - tror det blev 11-12 dagars sprutande. Väldigt olika från gång till gång.

Jag hade tagit lite marginal om jag skulle planera semeste, för säkerhets skull, annars måste man ju avbryta.
  • 1983an

Den här gången har jag väldigt mkt kramp i livmodern med lutinus. Känns som mensen ska komma närsomhelst, men det är bara 4 dagar sen utplocket och vi ska ha återförandet imorgon. Någon mer som känner av det så mycket? Har mest känt av alla andra biverkningar förut och lite mensvärk.

• 1983an
    Lantlollan skrev 2015-05-12 13:33:44 följande:
    Fy fan för det här. Det blir missfall, hCG:t har inte utvecklats som det ska och det är bekräftat via blodprov. Väntar bara på att blödningen ska komma igång. Gråter
    Jag beklagar :( Vet precis hur det känns, hände mig förra året <3
    Men se det enda som är positivt i det hela är att du faktiskt kan bli gravid. Det värderade mina läkare väldigt högt, trots att det inte gick hela vägen.
  • 1983an
    LadyMaria skrev 2015-05-19 19:14:20 följande:

Hej!

Påbörjat vår 3e ivf behandling nu, ska få två embryon tillbaks denna gång vilket känns spännande i alla fall. Men känslan för att misslyckas igen är hemsk!

Vet precis hur det känns, är också inne på 3e försöket, fick två 5 dagars tillbaka förra veckan. Förmodligen inget till frysen, så det känns tungt, men vi hoppas på att någon av dom två ska hänga kvar :)
  • 1983an
    LadyMaria skrev 2015-05-19 19:28:12 följande:

Då ligger vi lika i behandlingar kan man säga :) Oj så spännande! hoppas hoppas! Ruvartiden är verkligen jobbigast. Brukar du härda ut eller tjuvtestar du?

Ja nästan lika :) jag tjuvstartade de första två gångerna IVF, och under tre år som vi försökt, men de sista två återförandena har jag inte ens känt för att göra det för jag är rädd att bli besviken. Tror min nyfikenhet lagt sig :) väntar till den sista maj då det är dags för tes. Hur länge ska du/ni andra ta progesteron förresten? 3 veckor eller längre?
  • 1983an
    89Madeleine skrev 2015-05-22 14:23:37 följande:

Och där kom blodet...

Varför kan det bara inte fungera?!

3:e försöket åt h*lvete!

Samma sak hände mig, men igår. Känns så tungt.. Hur går ni vidare nu, privat eller kör ni redan privat?
  • 1983an
    Saturnus skrev 2015-06-03 14:35:52 följande:

Hej!

Vill gärna bolla med er. Har mera ägg än vad jag brukar men dom växer ojämt. Var på mitt andra vul. Har ett ägg som är större än alla andra.

1 x 21mm, 4 x 14mm, 1 x 13, 1 x 11, 1 x 9,5.

Har någon varit med om liknande? Undrar om jag förlorar det stora om jag sprutar någon dag till o sedan vill jag att äggen ska vars mogna.

Hur gick det för er? Vi var med om samma sak en gång. De sa att man kan köra några dagar till, men risken.finns att det blir ägglossning tillslut ändå om den stora blåsan spricker. De gör en avvägning från fall till fall, men de brukar växa 1-2 mm per dag så om de andra låg på 14 borde de funka :)
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April