• Saturnus

IVF 2015 Mars - April

Längtan 34 skrev 2015-04-26 10:43:07 följande:

Efter gårdagens humörsvängningar och spänningar i magen kände jag att det var dags att testa trots att testdag inte är förrän på torsdag. Har känt att kroppen varit annorlunda, speciellt det här med den eviga hungern och molvärken :). Jag tjuvtestade alltså i morse och detta blev resultatet :D!! Känns underbart och nu hoppas jag bara att den lille bönan stannar kvar och växer sig stark <3!!

Håller verkligen tummarna för oss alla! Detta året ska  bli ett bra år :)!

Wow stort grattis! Håller tummar & tår att bebisen vill stanna! Njut! :)
  • Saturnus

Härligt med alla plus! Grattis grattis!

Jag ska prova långa protokollet den här gången & startar i mitten av maj. Har börjat med vitaminer och q10 och akupunktur och örter. Hinner bara äta dryga månaden med q10 men jag tänker att det borde kunna ge något åt tillväxten och när man gör långa stannar processen upp för att senare återupptas med hormoner. Borde det inte kunna ge en skjutas åt äggen?

Vill inte spilla tid med att vänta pga. Min ålder. Kommer vid urplockning gått 2,5 månad på akupunktur o örter i allafall. :)

• Saturnus
    ak15 skrev 2015-05-05 08:51:52 följande:

Fick se ett fint litet hjärta bonka och slå igår 8+3 igår :)

Härligt, visst är det en ljuvlig känsla! Stort grattis!
  • Saturnus
    Längtan 34 skrev 2015-05-05 17:42:47 följande:
    Jag funderar på det med men sen samtidigt så vill man ju göra det så snart som möjligt. Hade varit bra att ha det där hälsosamtalet :). Fick kallelse till UL idag. Ska dit den 18 maj :D! Längtar verkligen...men sen är det ju också lite nervöst.
    Nu är det nära! :)
  • Saturnus
    Mytime skrev 2015-05-05 16:04:54 följande:

Hur vanligt är det att man höjer/sänker dosen på puregon efter några dagar?

Ja fick 133enheter från i torsdags tom igår, men frön ikväll ska ja ta 175enheter, de lät högt.

Vad beror det på att de höjer dosen?

Hinner de verkligen få nån effekt?

Ska tillbaka på undersökning på fredag så nya dosen hinner ja ju endast ta tre ggr...

Dom höjer dosen för att få äggen att mogna. Det är svårt att veta vilken dos som passar så man börjar oftast med en låg dos & ökar på.
  • Saturnus
    Längtan 34 skrev 2015-05-05 21:05:14 följande:
    Ja verkligen :). Hoppas bara att allt går bra! Kommer att vara ett fantastiskt ögonblick när vi får se ett pickande hjärta :)!
    Ja, det är fantastiskt vill jag lova! :) Ett nytt liv i kroppen, tänk vad våra kroppar kan :) Jag längtar efter en två:a och ska verkligen njuta om det nu går vägen snart. Hoppas så mycket! Håller tummarna för dig!
  • Saturnus
    Längtan 34 skrev 2015-05-06 20:16:52 följande:
    Ja jag kan verkligen föreställa mig det! Bara känslan som infann sig när jag såg "gravid" på testet är ju helt obeskrivlig. Lika obeskrivligt är det när jag känner att något händer inuti mig. Att få se ett litet liv med ett bultande litet hjärta känns nästan overkligt. Det är ju verkligen ett mirakel....ett vansinnigt efterlängtat mirakel.

Tack, håller verkligen tummarna för dig också :)!!
    Tack! Börjar spraya nästa vecka! Ett mirakel är det! <3
  • Saturnus
    89Madeleine skrev 2015-05-11 10:48:22 följande:

Samma "kärring" ringde upp igen och sa att ja, men vi får väl räkna med lördag då! Så ni får komma in på fredag för återföring!

Men då valde jag att säga nej. Jag väntar hellre en månad för att vara på säkra sidan eftersom att ni inte kan ge mig ett konkret svar.

Men då vill jag ha stimulerat, för min ägglossning är beräknad på en helg nästa månad också...

Det kan inte jag lova!! Sa hon då...

Men jag var påstridig och sa att hon minsann får skicka in en remiss om det till läkaren, för jag vill inte få ägglossningen på fel dag nästa månad också...

Usch vad ledsen man blir på dem.

Men det är väl inte hela världen att vänta en månad till, hellre att det blir rätt.

Sen är väl inte stimulerat så bra, men det känns säkrare, så att jag inte behöver vänta tills i augusti och kanske ännu längre :/

Du kan be dom göra vul eller ta blodprov på om man har ägglossat! Hoppas det löser sig, verkligen taskigt bemötande! Kram
  • Saturnus

Ni som kört korta o sedan långa protokollet. Har antalet dagar från sprutstart till Äggplock förändras? Alltså sprutar man lika länge när man är nedreglerad?

Försöker boka sem i samband med ivf inte lätt. Tidigare när jag körde korta vart det Äggplock på dag 11 varje gång. Skulle uppskatta era erfarenheter.

• Saturnus

Hej!

Vill gärna bolla med er. Har mera ägg än vad jag brukar men dom växer ojämt. Var på mitt andra vul. Har ett ägg som är större än alla andra.

1 x 21mm, 4 x 14mm, 1 x 13, 1 x 11, 1 x 9,5.

Har någon varit med om liknande? Undrar om jag förlorar det stora om jag sprutar någon dag till o sedan vill jag att äggen ska vars mogna.

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April