• 89Madeleine

IVF 2015 Mars - April

Vill tipsa alla er med facebook att gå med i gruppen "IVF Sverige"

Där kan man dela med sig av sin IVF resa, läsa andras resor eller bara skriva av sig. Den är sluten, så endast medlemmar kan läsa inläggen.

• 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-04-04 10:49:16 följande:
    Tråkigt att läsa :( gick inget vidare för mig heller. Har testdag imorgon egentligen men det digitala testet visar ej graviditet, samma med det andra clearblue testet :(

Inväntar mensen nu och hoppas den kommer i dagarna hår så jag kan få börja FET så snart som möjligt. Du med?
    Men usch vad tråkigt för er båda :(

Jag inväntar också på att få göra FET nu...

Tiden går så långsamt när man väntar...

Kram
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-04-04 11:51:38 följande:
    Ja, väldigt tråkigt :( är så ledsen idag..

Jag hoppades ju så innerligt på detta.

Tror du jag kan sluta med lutinus imorgon på testdagen? Är ju liksom 99% söker på att det inte blev något så då finns det väl ingen anledning att fortsätta?..
    Blöder du mycket så kan du sluta med Lutinus. Det var vad min barnmorska sa.

Nu hoppas vi på bättre lycka nästa gång för båda! <3

Kram
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-04-04 11:53:35 följande:
    Men det var inga problem att du startade igång med FET direkt efter denna mensen? De rekommenderade inte att invänta ännu en mens? Jag känner mig väldigt redo att starta igång FET, helst imorgon!!

Hoppas det går bra för oss på nästa försök :) det måste!!!

Kram
    Jag fick inte börja på samma mens utan fick vänta till den efter :)

Men det var säkert för att jag fick missfall!

Du kan säkert börja nu på en gång :)
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-04-04 13:36:22 följande:
    Jag blöder ingenting. Min mensdag (14 dagar efter äggplock/ägglossning var ju igår på rd 12) Imorgon är egentligen testdagen fast det visar minus på båda testen. Men jag har ljusrosa/orangea spottings på bindan som kommer ut i samband med lutinus. Och idag har jag en lite lätt mensvärk, igår var dock värre. Känns som att den vill/ska starta igång när som helst men kanske är det lutinus som förhindrar den att komma? Läst att det är möjligt.
    Ah okej!

Men då tycker jag att du ska fortsätta med Lutinus!

Det kan ju faktiskt finnas en liten chans att du faktiskt är gravid. Det vet vi inte förrns din mens faktiskt kommer :)
  • 89Madeleine

Har fått tid nu för FET på onsdag kl 13 :D

Vi ska sätta in en 2-dagars.

Vi har 5-dagars i frysen också, men då skulle det blivit insättning på lördag och det gick inte på kliniken...

Hur stor är min chans att lyckas med en 2-dagars tro?

Känner mig inte alls så hoppfull faktiskt... (Då kliniken sa att 5-dagars är bättre...)

• 89Madeleine
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-13 10:28:11 följande:
    Min förra IVF fick vi tillbaka ett 3 dagars som blev min son och en jag kände fick tillbaka ett 2 dagars och blev med en son. 
    Men eftersom de sätter in på dag 2 och 3 också så borde de ha goda chanser, annars borde alla få tillbaka på dag 5?

Imorgon kl 13 får vi tillbaka en 5 dagars, anledningen är att jag var väldigt nära att bli överstimulerad för annars borde jag ha fått tillbaka embryo tidigare.

Håller tummarna iaf och hoppas det går vägen för oss båda. :)
    Mamma till världens sötaste Elvis
    Åh vad spännande!

Vilken klinik var det du gick på? :)

Då blir vi ruvare exakt samtidigt!

Håller tummarna för oss båda :D

Kram
  • 89Madeleine
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-13 12:52:26 följande:
    På Nordic IVF i Malmö går jag och känner mig väldigt nöjd med val va klinik. Har bara fått bra bemötande och känner mig alltid välkommen.

Känns bara fruktansvärt overkligt och allt har gått så fort sen första sprutan. Fast värre blir det med ruvartiden :P
    Mamma till världens sötaste Elvis
    Okej vad skönt :)

Ruvartiden går ju sååå långsamt...
  • 89Madeleine

Gjorde akupunktur idag :D

Vet att en gång kanske inte hjälper, men i vilket fall som helst så är ju en gång kanske bättre än ingen :P

För imorgon har vi dagen med stort D!

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April