• GrukanGrace

IVF 2015 Mars - April

Hej Gurkangrace här.

5 försöket

Sprutstart i kväll.

Nordic ivf i Malmö

41 år

Har en son på 12 år från tidigare förhållande:

Kram

• GrukanGrace

Alla streck är streck så du har ett svagt plus! Håller tummarna nu!

Kram

LadyMaria skrev 2015-03-17 10:40:45 följande:

Hjälp!

Jag ruvar för 4e gången, FET i ostimulerad cykel... har testat sen dag 6 och inte ett tillstymmelse till extra streck, men igår och idag ser man ett så kallat spökstreck, som jag inte gjort tidigare.... men det är heller inte tillräckligt tydligt för att det ska va positivt..

Har ni varit med om liknande??

• GrukanGrace
    men om det bara är lite så håller jag fortfarande tummarna. Kram
    LadyMaria skrev 2015-03-17 16:47:17 följande:

Skrev om ett svagt streck tidigare idag.... säg den lycka som varar... skulle gå på toa och så var det blod i trosorna :( :( :( Jag går under!!!!!!!

• GrukanGrace

Vårt 5:e försök nu. ÄP på torsdag.

Nu får det vara vår tur.magen är som värsta nåldynan Kram på er alla.

PS oroa er inte för äggplock det är väldigt olika och jag tycker att det är helt ok varje gång. Ta det bara lugnt. Kramis

• GrukanGrace

Hej vänner

Inne på 6 ruvningen nu.

Hoppas verkligen. Satte tillbaka 2st tredagars I förrgår (tis) som var "grymt" fina de fick betyg 12 av 10 sa de.

Skulle vara såååååå roligt om det äntligen gick. Allt ser så bra ut varje gång.

Kram

• GrukanGrace

Håller tummarna för dig med. Nu måste det vara vår tur

Sthlmsthlm skrev 2015-04-09 08:40:50 följande:

Hej Grukan! Håller tummarna för dig. Härligt med så bra betyg på emryona. Hoppas på att få något av bra kvalitet tillbaks på måndag!

• GrukanGrace

Ja vi har fått erbjudande om att sätta tillbaka 2 st varje gång. Jag är ju 41 nu så de t är låg "risk" för tvillingar men ökad möjlighet för graviditet.

Men det är behandlande läkare som bestämmer.

Kram

PD1984 skrev 2015-04-10 09:09:12 följande:

Hur kommer det sig att du fick två tillbaka? Fick du välja det?

• GrukanGrace

Om du har tredagars så skadorna halter vara tillräckligt höga på dag 11 för test. Och ruvade 9 med bladtosyst.

Men varför inte vänta det är lugnast. Sköt om fig

Kram

TessOphira skrev 2015-04-11 12:29:04 följande:

Jag tjuvtestade på RD7 och det visade såklart negativt. Tog testet sent på eftermiddagen och hade druckit minst 3l vatten timmarna innan. Kunde inte hålla mig ifrån. Klantigt. Nu måste jag gå och oroa mig ända till RD18 när jag ska testa enligt läkaren. Inga mer fusktest för min del. stressade bara upp mig. 

(vet ju at rd7 är otroligt tidigt men jag är alltid så här otålig haha)

• GrukanGrace

Då var det kört även denna gång för oss. Femte gången och nu blöder jag för fullt och har som vanligt vansinniga menssmärtor.

Men vi kommer igen. Kram till er alla

• GrukanGrace

Känner stort förtroende för min läkare och kliniken har hört att Pia som jag har är en av landets bästa vi kör

- Icsi

- Aha - slipning av ägg assisted hatching

- Jag tar trombyl/ blodförtunnande mot blodproppar

- Denna gång gjordes en skrapning också för att få till en liten irritation/inflammation i livmodern för ökat fäste

Så varje gång görs något ytterligare. Utmaningen är våra fina värden och resultat. Och i julas mellan två behandlingar blev vi ju gravida på egen hand!! Så vi har nog bara oflyt? Men jag ska fråga om kortison. Vi har pratat om antibiotika. Tar tacksamt emot alla förslag. Stor kram och tack!

Sthlmsthlm skrev 2015-04-18 13:31:41 följande:

Usch vad tråkigt, du som hade så fin kvalitet? Har du funderat på dropp/kortison etc för att sätta ner immunförsvaret? Jag fick veta att carlanderska i Göteborg har toppresultat i Europa och att resultaten varierar stort mellan kliniker. Kanske värt att byta?

• GrukanGrace

Nordic IVF i Malmö / Linhamn 04

Sthlmsthlm skrev 2015--18 18:15:19 följande:

Låter ju jättebra! Vilken klinik går du på?

• GrukanGrace

Vid fet behöver du inte Lutinus. Så oroa fig inte. jag fick förklarat varför men minns inte tyvärr. kram

89Madeleine skrev 2015-04-20 11:28:21 följande:

Jag gjorde också FET, men skulle inte ta Lutinus. Hur kommer det sig att det är så olika? :/

Jag blir ju orolig att det ska vara mindre chans att lyckas utan Lutinus...

• GrukanGrace

Skickar en stor kram till dig. Vet hur det känns. Tänker på dig och hoppas att det snart är vår tur

Kram

Sthlmsthlm skrev 2015-04-26 16:18:00 följande:

Grattis längtan34!! Håller tummarna för er andra ruvare.

Jag kunde ha startat progynon i helgen, men väntar en cykel så alla hormoner får gå ur kroppen. Min kroppstemp har inte sjunkit trots att det var i torsdags jag fick mens!

• GrukanGrace

Inne på 6:e försöket nu. Alla har varit så bra. Senaste två vi satte tillbaka fick 12 av 10 möjliga i betyg. Men det går inte ändå. 2 MF men då på egen hand.

Nu ändrar vi allt testar bu långa protokollet. Gonal F icis. Aha om 3 dagars, blodförtunnande och Cortison.

Kram från en som börjar misströsta

• GrukanGrace

6:e ivf försöket nu.

Första med långa protokollet.

UL i måndags ca 8 blåsor. Nytt ul på fredag och äp nästa vecka typ tisdag.

Håll tummarna. Hoppas och Bill så gärna.

En din 12 år från tidigare förhållande

3 mf alla utan stimulering - knasigt.

Endometrios

Kram

• GrukanGrace

Denna tråden är ett år gammal bara så att du vet. Det finns säkert en nyare.

Vi gör vårt 7:ivf försök nu, äggklocka nästa vecka. Hoppas att ni lyckas direkt.

Kram

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April