Andje skrev 2015-03-19 17:37:34 följande:
Hur gick det idag på ert VUL? Fanns det några schyssta ägg? Någon dosjustering? Tid för äggplock?
Mitt blodprov i tisdags visade lite högt östradiol så jag fick ta Puregondos 75 på kvällen och komma in på extra VUL igår. Det visade 13 äggblåsor på tillväxt och jag fick höja dosen till 125 och det blir troligen äggplock på måndag. Ska på VUL imorgon igen så då får vi definitivt besked. Superspännande!
Börjar kännas en hel del i äggstockarna och ryggen nu tycker jag. Har också precis som du känt av huvudvärk. Jag tränar vanligtvis ca 5 gånger i veckan men törs inte göra mer är promenader just nu. Blev rädd när sköterskan pratade om att äggstockarna kan vrida sig runt sig själva... Jag klättrar på väggarna av rastlöshet så jag får väl hitta på alternativa sätt att slå ihjäl tid
Låter ju bra att du har ett så bra amh-värde! Det och din ålder bör ju tala för att det kommer funka
13 stora blåsor är ju toppen! Hoppas de växer massor tills imorgon :) va spännande med äggplock! Vet du om dom brukar odla till blastocyster där ni går? Vart går ni? Är det något man ska tänka på inför?
Mår du annars bra idag? Jag har inte börjat känna så mycket av själva äggen, lite extra tryck men inget obehagligt än så länge.
Idag var det vul för mig också, 15 blåsor på höger och 10 på vänster! Tjoho! Dock var dom små - en över 16, typ tre över 10 och resten mindre blåsor. Jag fick också ta ett blodprov men jag fick inte veta resultatet av det. Dom ringde på eftermiddagen och höjde min dos till 150 från 112,5 så jag misstänker att jag kanske låg lite lågt? Jag har även fått tid för vul på måndag igen - men ingen tid för plock än :(
Jag känner igen det där med träningen! Jag tränar bara två eller tre gånger i veckan men det är jobbigt att inte röra på sig! Jag försöker pckså att ta långa promenader - det var det enda dom tyckte att man skulle göra nu - ingen ansträngande eller "hoppig" motion alls :( jag dövar min rastlöshet med att äta istället - mindre bra! :/