• Strato

IVF 2015 Mars - April

Har du hört något än?? :)

väntar2015 skrev 2015-03-10 10:27:43 följande:

Då är det väl lite olika hur dem gör, men då hoppas vi INTE på ett samtal idag då! :)

Ja få se vad dem säger, jobbigt är det när man typ vill klia ihjäl sig...!

Aha, men är bara idag jag slipper sen ska jag ta dem fram till dan innan test dagen.

Tack snälla du! lycka till imorgon! :)

• Strato

Hur har det varit idag? Jag har super mkt mens-känningar så det kommer nog inatt eller imorgon! Inte ofta som man väntar spänt på att tant röd ska komma :p

Så fort den är igång så ska vi ringa in och då få ett datum för att sätta igång med sprutor och en bokning för första vul. Haha hoppas jag kan ringa redan imorgon :)

När vi började försöka så pratade vi en del med våra närmaste vänner om det.. Sen när vi märkte att shit - det här funkar ju inte för oss så blev vi mer och mer restriktiva med att berätta. Det är bara en kompis som vet om att vi ska börja med ivf denna månad - men inte ens för henne vill jag säga NÄR.... För jag orkar inte alls med frågorna eller förväntningarna. Jag vet att jag kommer att vara så ledsen om det inte fungerar och kag har tyvärr jättesvårt att hantera när andra ser mig ledsen.... Tycker det är fruktansvärt jobbigt.

Så typ inga vet, inte jobbet, inte föräldrar, inte syskon. Typ fyra kompisar (där ingen hade barn men tänkt tre har eller ska ha nu....:p)

Det är en sorg också att jag inte får uppleva hela denna bit tillsammans med mina vänner... Det blev inte mammaledighet tillsammans, inget bäbissnack eller margsnack - utan det blev såhär. Knasigt!

Ni då? Har ni berättat?

Ni måste vara jätte spända nu inför morgondagens samtal! Hoppas att ni också får kort!!

Andje skrev 2015-03-10 12:58:31 följande:

Åh vad roligt att ni får köra igång direkt! Håller alla tummar att det går enligt plan

vi har också försökt sedan maj 2013 och fick komma till fert.mottagningen i juni 2014. Då hann vi bara få första info, sen stängde de för sommaren. I slutet av augusti fick vi påbörja första kuren Pergotime och jag har ätit enkel, dubbel och trippel dos. Det är bara trippeldos som har fungerat. Jag har blivit så himla besviken när vi testade enkel och dubbel dos och ingen av dem fungerande. En hel månad bortkastad kändes det som. Antar att jag är ganska svårstimulerad.

Visst är det surt att vara sista paret ut med barn!? Vi är också de enda i kompiskretsen utan barn. Hur hanterar ni det? Berättar ni för kompisar att ni kämpar? Vi har berättat för en del kompisar och det visar sig ju när man berättar att det är ganska många som fått kämpa länge eller fått ta hjälp.

Just nu är jag rätt säker på att det är mensvärk som molar i magen så jag hoppas så himla mycket på korta protokollet med start direkt. Vi får se på torsdag

• Strato

Haha, ja, nä just det, det var lhf.. Lätt förvirrad är vad jag är :)

Men ush för klåda! :/ hoppas det blir bättre snart!

väntar2015 skrev 2015-03-11 21:58:33 följande:

Hej! Tänkte du på samtalet? Var inte jag som väntade på samtal :) eller menade du min klåda och utslag på kroppen?

• Strato

Åå vad jobbigt :( vilken rd är du på? Det finns ju graviditetsklåda..... Hoppas på att detr det! :D

väntar2015 skrev 2015-03-11 22:26:25 följande:

Hihi, vi känner nog alla igen oss i den där lätta förvirringen ibland ;)

Ja usch det är fruktansvärt! Fick byta från lutinus till en annan sort ifall det var den jag reagera på, men det blir bara värre känns det som :/ ska ringa kliniken imorn tänkte jag få se vad dem säger.

• Strato

Lite ot men idag så tittade tant röd fram, hahaha vilken ful omskrivning :) men woho! Första gången på två år som jag är glad över att se na! Imorgon ringer jag Rmc!

• Strato

Välkomen!!

ak15 skrev 2015-03-12 06:10:11 följande:

Hej hoppar in i eran tråd :) ska göra ett syskonförsök nu i mars har en liten dotter som blev till genom provrörsbefruktning 2013 :) så nu hoppas vi på syskon!! Sprutar för fullt har sprutat i fyra dagar och idag börjar jag spruta med sprutan som ska hindra ägglossning :) så äp i slutet av nästa vecka förhoppningsvis

• Strato

Men åååååå va kul!! Man blir ju så glad! Värst guldägger :D hoppad det blir ett till frysen också! Jag kan känna att man vill ju absolut inte behöva det men det är också lite skönt att veta att man har fler chanser :)

Jag kommer få ett sprutstartdatum när jag ringer men troligtvis cd 3, dvs lördag! Jag ska också få ett datum för första vul när jag ringer, spännande! Ikväll tänker jag ta bilen till sjukhusets apotek och hämta ut all medicin! :)

LHF skrev 2015-03-12 07:38:39 följande:

Ja precis, det var jag ;)

Jag kunde inte hålla mig så jag ringde och kollade och det fanns 3 befruktade ägg.

Vi gjorde återföring igår med ett riktigt guldägg! De sa att "finare än såhär går det inte att få" :)

Hon som jobbade i labbet sa skämtsamt att hon inte kunde se könet men att "den" var söt iaf.

Det såg väl ut som att det bara blev 1 till frysen men jag håller verkligen tummarna för att det inte ska behövas!

Härligt att din mens kom idag. Ska du börja med sprutor nu eller?

• Strato

Wohoooo grattis!!!! Fy fasiken va skönt!!! Nu kan vi följas på dagen nästan, va kul! : D

Igår tog vi första sprutan!! Jag var inte så nervös eftersom jag har tagit ovitrelle innan :) hur har det gått med sprutorna för dig?

Allt gick bra för mig med dom och jag känner inget idag annat än att det spänner lite, typ som träningsvärk på den sidan av magen som jag tog sprutan på - ska testa att byta sida ikväll! Inga andra biverkningar (än så länge).

Hur har det gått för dig? Du har tagit i två dagar nu va? Biverkningar?

Har ni fått någon vul tid? Vi har inte fått någon tid för äp utan bara tid för vul på torsdag, ska bli sååå spännande!! Är lite orolig för riskerna för överstimulering.... Men förhoppningsvis så vet läkarna vad dom gör :)

Har du ätit Pergo innan? Har ni kollat amh?

Andje skrev 2015-03-12 20:17:26 följande:

[quote=74995380][quote-nick]Strato skrev 2015-03-11 20:59:58 följande:[/quote-nick]

Hur har det varit idag? Jag har super mkt mens-känningar så det kommer nog inatt eller imorgon! Inte ofta som man väntar spänt på att tant röd ska komma :p

Så fort den är igång så ska vi ringa in och då få ett datum för att sätta igång med sprutor och en bokning för första vul. Haha hoppas jag kan ringa redan imorgon :)

När vi började försöka så pratade vi en del med våra närmaste vänner om det.. Sen när vi märkte att shit - det här funkar ju inte för oss så blev vi mer och mer restriktiva med att berätta. Det är bara en kompis som vet om att vi ska börja med ivf denna månad - men inte ens för henne vill jag säga NÄR.... För jag orkar inte alls med frågorna eller förväntningarna. Jag vet att jag kommer att vara så ledsen om det inte fungerar och kag har tyvärr jättesvårt att hantera när andra ser mig ledsen.... Tycker det är fruktansvärt jobbigt.

Så typ inga vet, inte jobbet, inte föräldrar, inte syskon. Typ fyra kompisar (där ingen hade barn men tänkt tre har eller ska ha nu....:p)

Det är en sorg också att jag inte får uppleva hela denna bit tillsammans med mina vänner... Det blev inte mammaledighet tillsammans, inget bäbissnack eller margsnack - utan det blev såhär. Knasigt!

Ni då? Har ni berättat?

Ni måste vara jätte spända nu inför morgondagens samtal! Hoppas att ni också får kort!!

Yes!!!!!!!! Fick korta protokollet så det blir sprutstart redan imorgon kväll. Fick Puregon, dos 150. Hämtade ut en hel kasse mediciner och fick smyga in lite i kylskåpet på jobbet :) Nu hamnar vi i precis samma fas. Grattis till mensen :) Det är detta vi väntat på så länge och nu känns det nervöst att äntligen få köra igång. Det är ju många steg kvar innan ett (förhoppningsvis) plus på stickan, men nu känns det som vi får en bättre chans i alla fall.

Äggplock blir v 13 så om det går enligt plan bör jag få testdag runt min födelsedag. Jag vet vad jag önskar mig i present :)

Hur känns det för dig? Är du nervös inför alla sprutor, äggplock etc?

Jag har pratat med ett flertal vänner och familj men jag kan ångra det nu. Jag har nog med mina egna förväntningar och rädsla för besvikelse. Nu har jag bestämt mig för att lägga locket på och inte prata mer om detta. Jag hade en riktig dipp igår när jag kände att jag tullat på min egen integritet. Ja, jag är menshormonig just nu :)

Har du fått klartecken att köra igång med sprutor i helgen?

• Strato

Välkomna alla nya i tråden! Låter som att det är många som ska ha äp i veckan! Spännande!

Jag började med sprutor igår (meno 112,5) och ska på mitt första vul på torsdag - så ligger lite efter dom flesta här tidsmässigt. Hoppas att ni kan gå förs och sätts exempel med mänga fina plus!

• Strato

14 är ju jätte bra! Spännande att se hur dom har växt till på måndag! Det låter ju som att det vankas äp snart :)

Är det kanske dags att börja lista oss nu! :)

• Strato

Om man kikar i dom tidigare ivf trådarna så verkar det som att många av dom som sen plussar känner av mensvärk också! Det är klart att det ska gå vägen!!! Jag håller alla tummar och tår för ett stort plus :)

LHF skrev 2015-03-14 08:53:52 följande:

Usch, det här känns inte alls kul. Är bara på rd3 och känner av mensvärk :(

• Strato

Det var till Gweny :) min telefon och jag är inte riktigt kompisar

Strato skrev 2015-03-15 11:05:43 följande:

14 är ju jätte bra! Spännande att se hur dom har växt till på måndag! Det låter ju som att det vankas äp snart :)

Är det kanske dags att börja lista oss nu! :)

• Strato

Mm jag tycker också att det spänner lite efter att man har tagit sprutorna och sen har jag haft ont i huvudet de senaste dagarna - men det kan ju lika gärna vara något annat!

Idag ska jag också ta orgal, det känns som att det blir många sprutor nu, men det är det värt :)

Vul imorgon för oss ja, sååååååå spännande!! Vi har dock inte fått något blodprov utan ska bara in på vul.... vad sa ert blodprov? Fick ni justera dosen? Och vul för dig på fredag - hoppas på massor av fina ägg!

Vi tog amh när vi började med Pergo, jag har 4,3 och ett normalt värde är över 1 och ett bra värde är över 3. Så det känns väldigt bra! Plus att jag är ung (30) så vi borde ha goda chanser :) det är så jäkla knasigt att man har alla värde "rätt" och ändå så funkar det inte!

Ovitrelle är ägglossningsstimulerande och tas innan äp :)

Jag åt två kurer Pergo och gjorde en insem under hösten, men det funkade inte :(

Andje skrev 2015-03-15 21:53:09 följande:

Hurra Strato!! Nu är vi igång!!

Har tagit tre sprutor och det går finfint än så länge. Hade ont i magen igår men det tror jag var nånting annat för det har gått över. Det är ju enkelt att ta sprutorna och det spänner bara lite efteråt tycker jag.

Blodprov på tisdag morgon så får vi se om dosen blir justerad. Även dags för Orgalutran på tisdag kväll. VUL på fredag. Hoppas kroppen svarar upp bra Känns helt overkligt att jag kan ha ett embryo i magen alldeles snart.

Hur känns det för dig? Några biverkningar? VUL på torsdag? Ska tänka på dig då och hålla tummarna att det visar fina äggblåsor.

Det verkar inte som man kollar AMH där vi går. jag frågade om det var det som ska kollas på tisdag men det var tydligen östradiol. Har du kollat? Vad är ett bra värde? Vad gör Ovitrelle? Det är så många olika mediciner man läser om så jag blir helt snurrig

Jag har tagit Pergotime sen i augusti i olika doser. Bara trippeldos som har fungerat. Har du tagit det? Jag svettades som en galning av det. Förstår dem som är i klimakteriet

• Strato
    Andje skrev 2015-03-19 17:37:34 följande:

Hur gick det idag på ert VUL? Fanns det några schyssta ägg? Någon dosjustering? Tid för äggplock?

Mitt blodprov i tisdags visade lite högt östradiol så jag fick ta Puregondos 75 på kvällen och komma in på extra VUL igår. Det visade 13 äggblåsor på tillväxt och jag fick höja dosen till 125 och det blir troligen äggplock på måndag. Ska på VUL imorgon igen så då får vi definitivt besked. Superspännande!

Börjar kännas en hel del i äggstockarna och ryggen nu tycker jag. Har också precis som du känt av huvudvärk. Jag tränar vanligtvis ca 5 gånger i veckan men törs inte göra mer är promenader just nu. Blev rädd när sköterskan pratade om att äggstockarna kan vrida sig runt sig själva... Jag klättrar på väggarna av rastlöshet så jag får väl hitta på alternativa sätt att slå ihjäl tid

Låter ju bra att du har ett så bra amh-värde! Det och din ålder bör ju tala för att det kommer funka

13 stora blåsor är ju toppen! Hoppas de växer massor tills imorgon :) va spännande med äggplock! Vet du om dom brukar odla till blastocyster där ni går? Vart går ni? Är det något man ska tänka på inför?

Mår du annars bra idag? Jag har inte börjat känna så mycket av själva äggen, lite extra tryck men inget obehagligt än så länge.

Idag var det vul för mig också, 15 blåsor på höger och 10 på vänster! Tjoho! Dock var dom små - en över 16, typ tre över 10 och resten mindre blåsor. Jag fick också ta ett blodprov men jag fick inte veta resultatet av det. Dom ringde på eftermiddagen och höjde min dos till 150 från 112,5 så jag misstänker att jag kanske låg lite lågt? Jag har även fått tid för vul på måndag igen - men ingen tid för plock än :(

Jag känner igen det där med träningen! Jag tränar bara två eller tre gånger i veckan men det är jobbigt att inte röra på sig! Jag försöker pckså att ta långa promenader - det var det enda dom tyckte att man skulle göra nu - ingen ansträngande eller "hoppig" motion alls :( jag dövar min rastlöshet med att äta istället - mindre bra! :/
  • Strato

Åååååå vad spännande med ägplock imorgon! Nu är det nära till att du är ruvare! Jag känner mig nästan lite avis, hihi :) Jag har mitt andra vul imorgon så få hoppas jag alla blåsor är stora och starka och att vi får plocka snart! Idag känner jag mig uppblåst och har lite ont samt har haft en liten blödning så nu är jag lite orolig för överstimulering :/ jag är väldigt osugen på att ta sprutorna ikväll :p Jag har tagit både menopour och orgalutran i fyra dagar nu, blä! Jag blir alltid yr och behöver ligga ner i en halvtimme efteråt.

Vi går på landstinget i Linköping. De har som standar att bara odla i två dagar men det vekar vara väldigt olika vad som anses bäst. En blastocyst har ju överlevt längre så då har man ju sorterat ut dom som inte är av lika hög kvalitet tänker jag mig.

Jag börjar känna ett hopp nu, om att det faktiskt kanske skulle kunna gå - vilket känns både kul efter så långt tid av misstro men också läskigt! Fy vad jobbigt det blir om det inte gör vägen :/

Hoppas att plocket går bra imorgon! Du får berätta hur det var sen och hur många det blev och tid för att bli ruvare! Spännande!!!!

Andje skrev 2015-03-20 21:06:00 följande:

Jösses så många ägg du hade! Tyckte läkaren något om det? Hoppas att den nya dosen hjälper dem att växa på sig bra. Ska du ta Orgalutran också?

Vi går på fertilitetsmottagningen i Västerås men äggplock och återförande sker i Uppsala. Vi fick tid dit på måndag kl 7.30. Blir att gå upp tidigt Vet inte om de odlar till blastocyster. Ger de högre chans till graviditet? Hoppas få mer klarhet på måndag hur det går till med resten av processen. Känns helt overkligt att jag inom en vecka har ett embryo på plats i livmodern! Var går ni någonstans? Privat eller landstinget?

Haha, känner igen det där med att fylla rastlösheten med att äta. Idag körde jag iaf ett lugnt pass på gymmet. Dövade samvetet lite grann Men förhoppningsvis blir vi ju tjockare framöver

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April